|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doktora öğrencisine yapacağı tez çalışması ile ilgili yöntem ve metotları öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez hazırlamadaki kavramlar, yöntemler ve teknikleri açıklayabilir |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için deney tasarlama, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama yetisini kazanılabilir |
PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirilebilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doktora tez konusunun belirlenmesi ve tez ile ilgili uygulanacak yöntemlerin belirlenmesi. Aşama aşama tezin hazırlanması ve her bir aşamanın kontrol edilmesi. Tezin raporlanması ve etkin bir şekilde belli bir sürede sunumunun yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Tez çalışma planı hazırlama | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Sunu | Sunum, soru cevap |
4 | Sunu | Sunum, soru cevap |
5 | Sunu | Sunum, soru cevap |
6 | Sunu | Sunum, soru cevap |
7 | Tezin tamamlanan kısmının tartışılması | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunu | Sunum, soru cevap |
10 | Sunu | Sunum, soru cevap |
11 | Sunu | Sunum, soru cevap |
12 | Sunu | Sunum, soru cevap |
13 | Sunu | Sunum, soru cevap |
14 | Sunu | Sunum, soru cevap |
15 | Tezin tamamlanan kısmının tartışılması | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Kitap, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 20 |
5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 6 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 16 | 14 | 224 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 16 | 14 | 224 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 11 | 12 | 132 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 10 | 100 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 708 |