|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Güncel olarak moleküler taksonominin durumu, moleküler yaklaşımlar, kullanılan moleküler belirteçlerin ve yöntemlerin verilmesi, filogenetik ağaçlandırma yöntemleri alanla ilgili yapılmış örnek çalışmalarla birlikte verilecektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Taksonomide Kullanılan Temel Kavramları öğrenir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Moleküler Taksonomi Tanımı ve Kullanılan Moleküler Belirteçler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) ve Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemler hakkında bilgi edinir |
PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Taksonomi, moleküler taksonominin tanımlanması, Taksonominin moleküler genetiği,Taksonomide kullanılan moleküler belirteçler,Taksonomide DNA tabanlı yöntemlerin kullanımı, DNA barkodlama,Güncel makale sunumu ve tartışılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Taksonomide Kullanılan Temel Kavramlar | Sözlü Sunum |
| 2 | Moleküler Taksonomi Tanımlanması Bugünkü Durum ve Moleküler yaklaşımlar | Sözlü Sunum |
| 3 | Moleküler Taksonomide Bugünkü Durum ve Moleküler yaklaşımlar | Sözlü Sunum |
| 4 | Taksonomik karakter nedir? | Kaynak Tarama |
| 5 | Moleküler Taksonomide Kullanılan Moleküler Belirteçler | Sözlü Sunum |
| 6 | Moleküler Taksonomide Kullanılan Moleküler Belirteçler | Sözlü Sunum |
| 7 | Protein Belirteçleri | Sözlü Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mt DNA ve cpDNA | Sözlü Sunum |
| 10 | Mitokondrial Sitokrom Oksidaz Geni | Sözlü Sunum |
| 11 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) | Sözlü Sunum |
| 12 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) | Sözlü Sunum |
| 13 | Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemleri | Sözlü Sunum |
| 14 | Kullanılan Bilgisayar Tabanlı Programlar | Sözlü Sunum |
| 15 | Alanla İlgili Yapılmış Örnek Araştırmalar | Makale Eleştirisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Makale, Not | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 5 | 20 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 40 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
| Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 189 | ||