|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Güncel olarak moleküler taksonominin durumu, moleküler yaklaşımlar, kullanılan moleküler belirteçlerin ve yöntemlerin verilmesi, filogenetik ağaçlandırma yöntemleri alanla ilgili yapılmış örnek çalışmalarla birlikte verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Taksonomide Kullanılan Temel Kavramları öğrenir |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Moleküler Taksonomi Tanımı ve Kullanılan Moleküler Belirteçler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) ve Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemler hakkında bilgi edinir |
PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Taksonomi, moleküler taksonominin tanımlanması, Taksonominin moleküler genetiği,Taksonomide kullanılan moleküler belirteçler,Taksonomide DNA tabanlı yöntemlerin kullanımı, DNA barkodlama,Güncel makale sunumu ve tartışılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Taksonomide Kullanılan Temel Kavramlar | Sözlü Sunum |
2 | Moleküler Taksonomi Tanımlanması Bugünkü Durum ve Moleküler yaklaşımlar | Sözlü Sunum |
3 | Moleküler Taksonomide Bugünkü Durum ve Moleküler yaklaşımlar | Sözlü Sunum |
4 | Taksonomik karakter nedir? | Kaynak Tarama |
5 | Moleküler Taksonomide Kullanılan Moleküler Belirteçler | Sözlü Sunum |
6 | Moleküler Taksonomide Kullanılan Moleküler Belirteçler | Sözlü Sunum |
7 | Protein Belirteçleri | Sözlü Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mt DNA ve cpDNA | Sözlü Sunum |
10 | Mitokondrial Sitokrom Oksidaz Geni | Sözlü Sunum |
11 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) | Sözlü Sunum |
12 | Kullanılan Moleküler Yöntemler (PCR, RFLP vb.) | Sözlü Sunum |
13 | Filogenetik Ağaçlandırma Yöntemleri | Sözlü Sunum |
14 | Kullanılan Bilgisayar Tabanlı Programlar | Sözlü Sunum |
15 | Alanla İlgili Yapılmış Örnek Araştırmalar | Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Makale, Not |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 5 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |