|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BURCU TÜYSÜZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Klasik Dönem toplumları tarafından heykeltraşlık eserlerinin incelenmesi, yorumlanması, tarihlendirilmesi ve kültürel miras bilincinin kuvvetlendirilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Klasik Dönem Toplumları Hakkında Bilgi Edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Klasik Dönem toplumlarının tarihsel süreçte yaşadığı gelişim ve değişimleri öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Klasik Dönem toplumlarının ortaya koyduğu heykeltraşlık alanındaki sanat eserlerini öğrenir.. Ayrıca bu eserleri anlama, yorumlama ve tarihlendirme becerileri kazanır. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dönemin plastik eserlerini tarihsel bir dizgi içerisinde stil, tipoloji ve ikonografik unsurları göz önünde bulundurarak irdelemektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Klasik Dönem'de siyasi ve sosyal yapı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 2 | Klasik Dönem heykel sanatına giriş: konu, amaç, kapsam | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 3 | Ciddi Stil Yontu Sanatı Genel Özellikleri, Aegina Aphaia Tapınağı ve Harpy Mezar Anıtı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 4 | Berlinli Oturan Tanrıça Euthydikos Koresi Sarışın Oğlan Kritios Oğlanı Tyran Öldürenler | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 5 | Selinus E Tapınağı Delphili Arabacı Boston kabartmaları-Ludovisi Tahtı Olympia Zeus Tapınağı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 6 | Yüksek Safha Genel Özellikleri, Athena Parthenon Tapınağı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 7 | Phedias ve Eserleri Myron ve Eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Polykleitos ve Eserleri, Kresilas ve Eserleri, | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 10 | Zengin Stil Yontu Sanatı Genel Özellikleri, Alkamenes ve Eserleri, Agorakritos ve Eserleri, Paionios ve Eserleri, | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 11 | Erechtheion, Athena Nike Tapınağı Bassae Apollon Tapınağı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 12 | MÖ 4. Yüzyıl Yontu Sanatı Genel Özellikleri, Timotheos ve Epidauros Asklepios Tapınağı, | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 13 | Kepsidotos ve Eserleri Skopas ve Eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 14 | Praxiteles ve Eserleri Lysippos ve Eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 15 | Klasik Dönem Heykeltraşlık Sanatının Genel Değerlendirmesi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Fotoğraf, Çizim, Harita, Video, vb) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. Yusuf BOYSAL, Grek Klasik Devir Heykeltraşlığı, Ankara, 1967. | |
| 2 | 3. Andrew STEWART, Grek Sculpture, Vol. I-II, London, 1990. | |
| 3 | 2. John BOARDMAN, Grek Sculpture, The Classical Period, London, 1985 | |
| 4 | 4. John BOARDMAN, Grek Sculpture, The Late Classical Period, London, 1995. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||