Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Turizmin ekonomik bir faaliyet olarak kavranması |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-15 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Turizmin genel ekonomiye etkilerinin anlaşılması |
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Turizmin Tanımı, Özellikleri ve sınıflandırılması, Turizm Talebi, Turizm Arzı, Turizm Piyasasında Fiyatın Belirlenmesi, Turizmde Tüketici Davranışları, Turizmde Üretim ve Firma Davranışları, Piyasalar ve Turizm, Dünyada ve Türkiyede Turizm ve Gelişimi, Turizmin Parasal Ekonomiye Etkileri, Turizmin Reel Ekonomiye Etkileri, Turizmin Ekonomik Etkilerinin Ölçümü, Turizmde Planlama ve Politikalar… |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve Gerekleri II. Turizm Tanımı, Özellikleri ve Sınıflandırılması |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Turizmin Talebi i. Talep Kavramı ii. Turizmde Talep Miktarı ve Talep Eğrisi iii. Turizm Talep Eğrisindeki Değişiklikler iv. Turizmde Piyasa Talep Eğrisi ve Talep Tahmini v. Turizmde Talep Esnekliği |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Turizm Arzı i. Arz Kavramları ii. Turizmde Arz Miktarı ve Arz Eğrisi iii. Turizm Arz Eğrisindeki Değişiklikler iv. Turizmde Endüstri Arz Eğrisi v. Turizmde Arz Esnekliği |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Turizm Piyasasında Fiyatın Belirlenmesi i. Piyasa Denge Fiyatının Belirlenmesi ii. Arz ve Talepteki Değişiklikler iii. Turizm Endüstrisinde Arz-Talep Analizlerinin Geçerliliği |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Turizmde Tüketici Davranışları i. Fayda Yaklaşımı ii. Kayıtsızlık Eğrileri Yaklaşımı iii. Turizmde Tüketici Davranışlarına Yönelik Diğer Yaklaşımlar |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Turizmde Üretim ve Firma Davranışları i. Turizmde Üretim, Üreticiler ve Üretim Fonksiyonu ii. Konaklama Hizmet Alanına Ait Genel Üretim Özellikleri iii. Turizmde Ulaştırma ve Seyahat Hizmetleri iv. Turizmde Yiyecek ve İçecek Hizmetleri v. Turizm İşletmelerinde Firma Dengesi |
Anlatma Yöntemi |
7 |
Piyasalar ve Turizm i. Tam Rekabet Piyasası ve Turizm ii. Monopol Piyasası ve Turizm iii. Monopollü Rekabet Piyasası ve Turizm iv. Oligopol Piyasası ve Turizm |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Dünya ve Türkiye Turizmi ve Gelişimi |
Anlatma Yöntemi |
10 |
Turizmin Parasal Ekonomiye Etkileri ve Türkiye i. Gelir Yaratıcı Etkisi ii. Milli Gelire Etkisi |
Anlatma Yöntemi |
11 |
Turizmin Parasal Ekonomiye Etkileri ve Türkiye i. Ödemeler Bilançosuna Etkisi ii. Yerli, Yabancı Sermayeye Etkisi |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Turizmin Reel Ekonomiye Etkileri ve Türkiye i. Yatırım, İstihdam ve Enflasyona Etkisi ii. Bölgesel Gelişmeye Etkisi iii. Diğer Sektörlere Etkisi |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Turizmin Ekonomik Etkilerinin Ölçümü i. Fayda-Maliyet Analizleri ii. Çarpan Hesaplamaları iii. Girdi-çıktı Analizi iv. Turizmde Kullanılan İstatistikler |
Anlatma Yöntemi |
14 |
Turizmde Planlama ve Politika i. Turizmde Planlama Politikasının Önemi ii. Turizmde Planlama Süreci |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Turizmde Planlama ve Politika i. Avrupa Birliği ve Turizm Politikaları ii. Türkiye’de Turizm Planlama ve Temel Politikalar |
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Physica-Verlag. Papathannassis, A. (2011). The Long Tail of Tourism - Holiday Niches and Their Impact on Mainstream Tourism. |
2 |
Gabler Verlag. Turkcan, B. (2021). "COVID-19 Policy Actions for the Recovery of the Tourism Industry and a Discussion for the Post-COVID Era". Handbook of Research on the Impacts and Implications of COVID-19 on the Tourism Industry. IGI Global. DOI: 10.4 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Holden, A. (2005). Tourism Studies and the Social Sciences. Routledge. Matias,A., Nijkamp, P. & Sarmento, M. (2011). Tourism Economics - Impact Analysis |