|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı alterasyon mineralleri ve türlerini kullanılarak çeşitli jeolojik problemler ve ekonomik maden yataklarının aranması konusunda öngörülerde ve çözüm önermelerinde bulunabilme yetisinin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler alterasyon mineralleri ve türlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, alterasyon minerallerini kullanarak jeolojik problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-12 Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler ekonomik maden yataklarının aranmasında kullanabilir. |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. PÇ-11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. PÇ-12 Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alterasyon tanımı ve türleri, alterasyona neden olan akışkanların kökeni, yan kayaç alterasyonları, alterasyon sürecindeki kayıp ve kazançlar, hareketli ve hareketsiz elementler, alterasyon zonundaki mineral parajenezleri ve yorumlanması, duraylı izotopların alterasyon mineralojisinde kullanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alterasyon tanımı ve türleri | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
2 | Alterasyona neden olan akışkanların kökeni | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
3 | Alterasyon sürecindeki kimyasal reaksiyonlar | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
4 | Alterasyon sürecindeki kimyasal reaksiyonlar | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
5 | Mineral duraylılık diyagramları | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
6 | Alterasyon sürecinde kayıp ve kazançlar | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
7 | Sık rastlanan alterasyon mineralleri | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yan kayaç alterasyonları | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
10 | Yan kayaç alterasyonları | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
11 | Alterasyon ile mineralizasyon arasındaki ilişki | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
12 | Alterasyon ile mineralizasyon arasındaki ilişki | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
13 | Alterasyon zonlarındaki mineral parajenezi ve yorumlanması | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
14 | Duraylı izotopların alterasyon mineralojisinde kullanımı | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
15 | Makale inceleme ve tartışma | Anlatma ve tartışma yöntemleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Thompson, A.J.B., Thompson J.F.H. 1996. Atlas of Alteration. Geological Association of Canada Mineral Deposits Division, p. 117. | |
2 | Genç., Y. 2001. Maden Yatağı Araştırmalarında Altere Kayaçlar Petrografisi. Jeoloji Mühendisleri Odası Yayını. s. 84. | |
3 | Evans, A. M.1993. Ore Geology and Industrial Minerals. Blackwell Publishing. Third Edition., p. 389. | |
4 | Faure, G. (Çeviri: Mutlu, H.). 2017. Jeokimya: İlke ve Uygulamalar. Eğitim Serisi-48, MTA - Ankara, s.597. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |