|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN UZUN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, analitik ayırmalar konusunda bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ayırmanın temel kurallarını bilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ön ayırma işlemlerini bilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Temel ayırma metotlarını bilir. |
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İleri ayırma tekniklerini bilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders ayırmanın temel kavramlarını, temel ve ileri ayırma yöntemlerini, çöktürme yöntemi ile ayırmaları, sülfür kontrollü çöktürmeleri, inorganik ve organik çöktürücüleri kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ayırma ve ayırmada denge | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 2 | Ayırmanın temel kuralları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 3 | Ön ayırma işlemleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 4 | Temel ayırma metotları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 5 | Çöktürme yoluyla ayırmalar | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 6 | pH kontrollü çöktürmeler | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 7 | Sülfür kontrollü çöktürmeler | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnorganik çöktürücüler | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 10 | Organik çöktürücüler | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 11 | Ekstraksiyon ve Elusyon kromatografisi , Teori ve uygulama | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 12 | Destilasyon ve Eluyon kromatografisi ,Teori ve uygulama | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 13 | Oksitleme ve indirgeme yoluyla ön ayırmalar | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 14 | Ayırma gücü ve verimlilik hesaplamaları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 15 | İleri ayırma teknikleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Skoog, D. A., Holler, F. J., and Nieman, T. A. (1998). Kılıç, E., Köseoğlu, F., ve Yılmaz H. (Ed.). Principles of Instrumental Analysis, Enstrumental Analiz Bilim Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders sunum ve bazı uygulamaları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||