|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, temel biyokimya bilgileri öğrencilere hatırlatılacak ve özgün dergilerde yayınlanan son gelişmeler izlenerek, bu gelişmelerin tıp, eczacılık, biyoteknoloji ve gıda alanlarına yansımaları ve uygulamalarına yönelik teorik araştırma yapılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Söz konusu alanlardaki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Alanında yayınlanan yeni araştırmaları tartışabilir, yeni araştırmalar tasarlayabilir ve edindiği bilgileri tartışarak etkili bir sunum yapabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Biyokimyasal problemlerle ilgili soruları sorar, gerekli cevapların üretilmesi için deney tasarlar ve sonuçları değerlendirir. |
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğinde protein, enzimler, karbonhidratlar, lipidler, nükleik asitler, gıda katkı maddeleri ve antimikrobiyal ajanlara genel bakış ve bu alanlardaki son gelişmeler hakkında bilgi verilmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel araştırmada literatür taraması, Güvenilir akademik veritabanları, Kaynak Kullanımı ve Mendeley kullanımı | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap |
| 2 | Proteinlere genel bakış ve Makale seçimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 3 | Makalenin irdelenmesi | Öğrenci sunumları, Soru Cevap |
| 4 | Enzimlere genel bakış ve Makale secimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 5 | Makalenin irdelenmesi | Öğrenci sunumları, Soru Cevap |
| 6 | Karbohidratlara genel bakış ve Makale secimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 7 | Makalenin irdelenmesi | Öğrenci sunumları, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lipitlere genel bakış ve Makale seçimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 10 | Makalenin irdelenmesi | Öğrenci sunumları, Soru Cevap |
| 11 | Nükleik asitlere genel bakış ve Makale secimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 12 | Makalenin irdelenmesi | Öğrenci sunumları, Soru Cevap |
| 13 | Gıda Katkı Maddelerine genel bakış ve Makalenin secimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 14 | Antimikrobiyal Ajanlara genel bakış ve Makalenin secimi | Anlatım, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 15 | Makalelerin irdelenmesi | Öğrenci sunumları, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Voet, D. and Voet, J. G. (1995). Biochemistry, 2nd edition, J. Wiley & Sons, N.Y.. | |
| 2 | Nelson D. L., Cox M. M. (Kılıç, İ. (Ed.)) (2005). Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 3. Baskı. Ankara: Palme yayıncılık, 363-408. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 3 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||