|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | AŞÇILIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM BAŞAR (ozlem.ulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇONTU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz eder. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletişim engeli yaratan olguları kavrar ve önlemler alır. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dil ötesi faktörleri tanır ve önemini kavrar. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanır ve kullanabilir. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Grup ve kitle iletişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Grafiksel iletişim ögelerini ve önemini kavrar. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim kavramı, iletişim türleri, kültürlerarası iletişim, pazarlama iletişimi, sosyal medya iletişimi, müşteri şikayet yönetimi ve e-şikayet yönetimi ile ilgili konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim Kavramı | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
2 | Sözlü İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
3 | Sözsüz İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
4 | Sözsüz İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
5 | Yazılı İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
6 | Grafiksel İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
7 | Kitle İletişimi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
10 | İkna Edici İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
11 | Kültürlerarası İletişim ve Turizm | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
12 | Sosyal Medya ve Turizm | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
13 | Pazarlama İletişimi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
14 | İletişim Aracı Olarak Tavsiye ve E-şikayet Web Siteleri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
15 | Misafir Şikayet Yönetimi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turizm ve İletişim, Hakan YILMAZ, Detay Yayıncılık. | |
2 | Turizm İletişimi, Serkan ŞENGÜL, Şevki ULAMA, Oğuz TÜRKAY, Detay Yayıncılık. | |
3 | Genel ve Teknik İletişim, Erhan ARSLAN & Ayla ERTÜRK, Lisans Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |