|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | AŞÇILIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ZARO (serkanzaro@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MAHMUT DOĞAN KAMIŞ, SERKAN ZARO, SEVİNÇ ALKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı yiyecek içecek sektörüne yön veren farklı yaklaşım ve akımları ve bu akımların nasıl, neden ve ne zaman oluştuğunu öğrenmek; farklı mutfak akımlarını ayırt ederek mutfak sanatlarına yön veren ya da verecek olan dinamikleri anlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyadaki yemek akımlarını yorumlayabilir ve ülkemize uyarlayabilir. |
PÇ-15 Yemek pişirme teknikleri, mutfak teknikleri, menü planlama işlemlerini bilir ve uygular. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Dünya mutfklarından reçeteleri yorumlayabilir |
PÇ-1 Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-3 Yiyecek içecek İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-13 Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sağlıklı beslenme ve diyet reçeteleri oluşturabilir |
PÇ-1 Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-3 Yiyecek içecek İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-13 Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mutfak akımlarını oluşturan etkenler. Mutfak akımı ve mutfak modası arasındaki farklar.Klasik Fransız Gastronomi Sanatının doğuşu. Fransa’da “Yeni Mutfak” akımı. Klasik Fransız Mutfak Sanatı ve Yeni Mutfak Anlayışı. Yöresel Mutfak Akımlarının Doğuşu; Coğrafi İşaretleme. Yöresel Mutfaklar kavramı. Fast Food akımı: tanımı, doğuşu ve yaygınlaşması. Akdeniz Beslenme Modeli, Akdeniz Mutfak Anlayışı ve Akımı; Sağlıklı Mutfak Anlayışı Mutfak Uygulamaları.Füzyon Mutfak Anlayışı. Mutfak Pratik: Füzyon Mutfak mönü uygulamaları. Slow Food; Organik gıda; sürdürebilir mutfak anlayışı. Etnik Mutfaklar; Tanım, örnekler ve uygulamalar. Moleküler Mutfak Anlayışı. Gastromilliyetçilik ve Gastrodiplomasi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mutfak akımlarını oluşturan etkenler. Mutfak akımı ve mutfak modası arasındaki farklar. | Anlatım, sunum |
2 | Klasik Fransız Gastronomi Sanatının Doğuşu | Anlatım, sunum |
3 | Fransa’da “Yeni Mutfak” akımı | Anlatım, sunum |
4 | Mutfak Pratik: Klasik Fransız Mutfak Sanatı ve Yeni Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
5 | Yöresel Mutfak Akımlarının Doğuşu; Coğrafi İşaretleme | Anlatım, sunum |
6 | Yöresel Mutfaklar | Anlatım, sunum |
7 | Fast Food akımı: tanımı, doğuşu ve yaygınlaşması | Anlatım, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akdeniz Beslenme Modeli, Akdeniz Mutfak Anlayışı ve Akımı; Sağlıklı Mutfak Anlayışı Mutfak Uygulamaları | Anlatım, sunum |
10 | Füzyon Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
11 | Mutfak Pratik: Füzyon Mutfak mönü uygulamaları; | Anlatım, sunum |
12 | Slow Food; Organik gıda; sürdürebilir mutfak anlayışı | Anlatım, sunum |
13 | Etnik Mutfaklar; Tanım, örnekler ve uygulamalar | Anlatım, sunum |
14 | Moleküler Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
15 | Gastromilliyetçilik ve Gastrodiplomasi | Anlatım, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler (Cilt 1-2), Osman Nuri ÖZDOĞAN, Detay Yayıncılık | |
2 | Gastronomi Trendleri Milenyum ve Ötesi, Hülya KURGUN, Detay Yayınları | |
3 | Scarpato, R. (1999). Food globalisation, New Global Cuisine and the quest for a definition in: Dare, R. (ed) Cuisines: Regional, national or global?, Adelaide: Research Centre for the History of Food and Drink | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |