| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, oyun kavramının tanımı ve oyunun temel kavramları, oyun kuramları, çeşitleri, planlanması ve uygulanması, materyallerinin özellikleri hakkında bilgi vererek bu materyalleri geliştirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oyun kavramının tanımını yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Oyun ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Oyun ile ilgili temel özellikleri sıralayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Farklı yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri ve materyalleri geliştirebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, oyun kavramının tanımı, temel özellikleri, oyun kuramları, oyun kavramının tarihçesi, çocuğun gelişim alanlarına etkisi, farklı yaş gruplarına göre oyun materyalleri ve etkinlikleri geliştirme konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Oyun kavramının tanımı ve oyun ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Oyun kavramının önemi ve temel özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Oyun kavramının kuramları | Anlatım Yöntemi | 
| 4 | Dünyada oyun kavramının tarihçesi ve gelişimi (Müze Gezisi) | Anlatım Yöntemi Alan Gezisi | 
| 5 | Çocuk gelişiminde oyun türleri | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Çocuğun gelişim alanlarına oyunun etkisi | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Oyun materyalleri ve oyuncaklar | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Farklı yaş gruplarına göre oyun materyalleri ve oyuncaklar | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Eğitici oyuncaklar (Anaokulu Gezisi) | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi Alan Gezisi | 
| 11 | Oyun materyali ve oyuncak seçiminde anne-babalara ve eğitimcilere öneriler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | 0-6 yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri geliştirme | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | 6-18 yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri geliştirme | Örnek Olay Yöntemi, Gösterip- Yaptırma Yöntemi | 
| 14 | Oyun materyalleri ve oyuncakları 0-6 yaş gruplarına göre geliştirme | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Oyun materyalleri ve oyuncakları 6-18 yaş gruplarına göre geliştirme | Örnek Olay Yöntemi, Gösterip- Yaptırma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nalbantoğlu, Ö. (2020). Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| 2 | Dere, Ü., Ünal, M. (2021). Oyun gelişimi ve oyun materyalleri. Ankara: Eğiten Kitap. | |
| 3 | Ulutaş, A. (2016). Okul öncesi eğitimde oyun. Ankara: Eğiten Kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Oyuncak Müzesi Ziyareti, Anaokulu Ziyareti | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 8 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 90 | 0 | ||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||