|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, küresel iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik üzerine etkileri, emisyon kontrolleri, sürdürülebilirlik performansının değerlendirilmesi ve raporlandırılması hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küresel iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik üzerine etkilerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sürdürülebilirlik üzerine kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Emisyon kontrolü ve yönetimi hakkında yorum yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sürdürülebilirlik performansının değerlendirilmesini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; iklim değişikliği, sürdürülebilirlik, emisyon ölçümü ve kontrolü, sürdürülebilirlik raporlandırılması gibi konuları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ | Anlatma Yöntemi |
2 | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatma Yöntemi |
3 | SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatma Yöntemi |
4 | SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE İLİŞKİN DÜZENLEMELER | Anlatma Yöntemi |
5 | İLGİLİ DÜZENLEMELERİN TÜRKİYE’DEKİ SEKTÖRLERE ETKİLERİ | Anlatma Yöntemi |
6 | KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASINA YÖNELİK ÇERÇEVE VE STANDARTLAR 1 | Anlatma Yöntemi |
7 | KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASINA YÖNELİK ÇERÇEVE VE STANDARTLAR 2 | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | TÜRKİYE YEŞİL MUTABAKAT EYLEM PLANI | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | TÜRKİYE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMA STANDARTLARI | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PERFORMANSININ ÖLÇÜMÜ VE RAPORLANMASI | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | EMİSYON KONTROLÜ VE YÖNETİMİ | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | ÇEVRE, SOSYAL VE YÖNETİŞİM AÇISINDAN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK (ESG) | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | SÜRDÜRÜLEBİLİR FİNANSMAN | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | GDS 3410 SERA GAZI (SG) BEYANLARINA İLİŞKİN GÜVENCE DENETİMLERİ | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yücel, G. ve Kurnaz, L. (2021). Yeni gerçeğimiz sürdürülebilirlik. Yeni İnsan Yayınevi. | |
2 | Talu, N. (2015). Türkiye'de İklim Değişikliği Siyaseti. Phoenix Yayıncılık. | |
3 | Akbal, İ. ve Nalbant, F. (2022) Güncel Araştırmalar Çerçevesinde İklim Değişikliği Nedenler, Sonuçlar ve Mücadele Politikaları. Nobel Bilimsel Yayınevi. | |
4 | Şahinkaya, S (2024). Sürdürülebilirlik Ders Notları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projektör, Projektör Perdesi, Tahta, Makaleler, Ders Kitapları/Yardımcı Kitaplar ve İlgili Notlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |