|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA GÖKÇEN ÇETİN (fgokcencetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA GÖKÇEN ÇETİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toplumsal cinsiyet perspektifinden sosyal politika uygulamalarını ele almak ve cinsiyet eşitsizliğinin iş gücü piyasası üzerindeki etkisini anlaşılır kılmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet ve rollerine ilişkin temel kavramları öğrenir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyete ilişkin temel kuramları öğrenir |
PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Feminist sosyal politika uygulaması hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Toplumsal cinsiyet perspektifi ile emek ve iş gücü piyasasını analiz edebilecek yeterliliğe sahip olur |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rolleri kavramlarının ortaya çıkışı, konuya ilişkin kuramlar, bedenin kültürel ve siyasal bir özne olarak inşası, sosyal politika uygulamalarında feminist yaklaşım, toplumsal cinsiyet ayrımcılığının sosyal politikaya doğrudan/dolaylı uygulama alanlarında ele alınışı ve cinsiyet eşitsizliğinin emek ve iş gücü piysası içindeki dinamiklere etkisi ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş ve Oryantasyon | Anlatma Yöntemi |
2 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramlar | Anlatma Yöntemi |
4 | Dünyada ve Türkiye'de Kadın Hareketinin Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Kadın Politikaları, Ulusal ve Uluslararası Kadın Hakları Sözleşmeleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Dünyada ve Türkiye'de Kadın Politikaları, Ulusal ve Uluslararası Kadın Hakları Sözleşmeleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Ara sınav öncesi konu tekrarları ve tartışma | Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Politika Kavramı | Anlatma Yöntemi |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Politika | Anlatma Yöntemi |
11 | Refah Devleti, Kadınlar ve Sosyal Vatandaşlık | Anlatma Yöntemi |
12 | Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet, Refah Devleti ve Kadın İstihdamı | Anlatma Yöntemi |
13 | Sosyal Güvenlik /Sağlık Politikaları ve Kadınlar | Anlatma Yöntemi |
14 | İş ve Aile Yaşamını Uyumlaştırma Politikaları | Anlatma Yöntemi |
15 | Kadına Yönelik Şiddet | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 2000'ler Türkiye'de Sosyal Politika ve Toplumsal Cinsiyet, Saniye Dedeoğlu, İmge Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale ve çeşitli bilimsel raporlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 15 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |