Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM223 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM223 Adı: DİJİTAL PAZARALAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLEYHA GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, endüstrinin, tüketicilerin ve işletmelerin çevrimiçi platformlara geçişiyle birlikte mevcut pazarlama uygulamalarının Internet ortamında değerlendirilmesi, geçerliliğinin tartışılması, klasik pazarlama süreçlerinin adaptasyonu ve yeni geliştirilen pazarlama uygulamalarının değerlendirilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geleneksel pazarlama faaliyetleriyle güncel internet uygulamaları arasında bağ kurma. PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çevrimiçi pazarları ve tüketici tecrübesini anlama. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal medyanın önemini ve pazarlama faaliyetlerindeki yerini anlama. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dijital pazarlamanın teorik altyapısı, çevrimiçi pazarlar, dijital pazarlama stratejisinin geliştirilmesi, çevrimiçi tüketici tecrübesi, dijital medya kampanyası, dijital medya kanallarıyla iletişim, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dijital Pazarlama Nedir Konu Anlatımı, soru-cevap
2 İşletme Stratejisi ve Dijital Pazarlama Uyumu Konu Anlatımı, soru-cevap
3 Dijital Pazarlamada Karşılaşılan Engeller ve Değerlendirme Konu Anlatımı, soru-cevap
4 Planlama Konu Anlatımı, soru-cevap
5 Arama Motoru Optimizasyonu Konu Anlatımı, soru-cevap
6 Ücretli Aramalar Konu Anlatımı, soru-cevap
7 Görsel Kampanyalar Konu Anlatımı, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medya Konu Anlatımı, soru-cevap
10 Kullanıcı Tecrübesi ve Dijital Dönüşüm Konu Anlatımı, soru-cevap
11 CRM ve Müşteriyi Elde Tutma Konu Anlatımı, soru-cevap
12 Doğru Kişiselleştirme Konu Anlatımı, soru-cevap
13 Müşteri Hizmeti Konu Anlatımı, soru-cevap
14 İçerik Stratejisi Konu Anlatımı, soru-cevap
15 Analiz ve Raporlama Konu Anlatımı, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şengül, O. (2022) "2 Saatte A’dan Z’ye Dijital Pazarlama" İstanbul: Ceres Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90