|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLHAN SÖZBİLEN (gulhansozbilen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN SÖZBİLEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kültür varlıkları, tabiat varlıkları, mirasın korunması gibi kültürel miras konusundaki temel kavram ve bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürel ve doğal varlıkları tanımlayabilir. |
PÇ-19 Arkeolojik, doğal ve tarihi güzellikleri içeren miras kavramının anlam ve değerlerinin çokluğunu açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Müzeler ve kazı çalışmları ile ilgili temel düzeyde açıklama yapabilir. |
PÇ-26 Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kültürel ve doğal mirasın korunması konusunda çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşları ve ilgili yasal düzenlemeleri açıklayabilir. |
PÇ-11 Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar. PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar. PÇ-23 Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültür, uygarlık ve medeniyet, kültürel varlıklar, tabiat varlıkları, müze ve kazılar, kültürel doğal varlıklarda bozulma nedenleri ve yasal koruma uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanımlanması ve Rapor Hazırlama Yöntemleri Hakkında Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel Kavramlar (Kültür, Miras, Uygarlık, Medeniyet, Örf, Doğal ve Kültürel Varlıklar) | Anlatma Yöntemi |
3 | Tabiat Varlıkları | |
4 | Taşınabilir Kültür Varlıkları ve Edebi Kültür Varlıkları | Anlatma Yöntemi |
5 | Müzeciliğin Türkiye ve Dünya'daki Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
6 | Kazı Çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
7 | Müze Gezisi | Gezi, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Taşınmaz Kültür Varlıkları | Anlatma Yöntemi |
10 | Kentsel Ölçekli Kültür Varlıkları | Anlatma Yöntemi |
11 | Kapadokya Bölgesi Sit Alanları ve Ören Yerlerinin Ziyareti | Gezi, Rapor Hazırlama |
12 | Kültürel ve Doğal Mirasın Korunmasının Gerekliliği ve Önemi | Anlatma Yöntemi |
13 | Korumayla İlgili Kurum ve Kuruluşlar ve Düzenlemeler | Anlatma Yöntemi |
14 | Kültür Varlıklarında Bozulma Nedenleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Konservasyon ve Restorasyon Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, yardımcı kaynaklar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |