|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLHAN SÖZBİLEN (gulhansozbilen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN SÖZBİLEN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı kültür varlıkları, tabiat varlıkları, mirasın korunması gibi kültürel miras konusundaki temel kavram ve bilgilerin kazandırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültürel ve doğal varlıkları tanımlayabilir. |
PÇ-19 Arkeolojik, doğal ve tarihi güzellikleri içeren miras kavramının anlam ve değerlerinin çokluğunu açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Müzeler ve kazı çalışmları ile ilgili temel düzeyde açıklama yapabilir. |
PÇ-26 Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Kültürel ve doğal mirasın korunması konusunda çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşları ve ilgili yasal düzenlemeleri açıklayabilir. |
PÇ-11 Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar. PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar. PÇ-23 Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kültür, uygarlık ve medeniyet, kültürel varlıklar, tabiat varlıkları, müze ve kazılar, kültürel doğal varlıklarda bozulma nedenleri ve yasal koruma uygulamaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanımlanması ve Rapor Hazırlama Yöntemleri Hakkında Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Temel Kavramlar (Kültür, Miras, Uygarlık, Medeniyet, Örf, Doğal ve Kültürel Varlıklar) | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Tabiat Varlıkları | |
| 4 | Taşınabilir Kültür Varlıkları ve Edebi Kültür Varlıkları | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Müzeciliğin Türkiye ve Dünya'daki Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Kazı Çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Müze Gezisi | Gezi, Rapor Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Taşınmaz Kültür Varlıkları | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Kentsel Ölçekli Kültür Varlıkları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Kapadokya Bölgesi Sit Alanları ve Ören Yerlerinin Ziyareti | Gezi, Rapor Hazırlama |
| 12 | Kültürel ve Doğal Mirasın Korunmasının Gerekliliği ve Önemi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Korumayla İlgili Kurum ve Kuruluşlar ve Düzenlemeler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Kültür Varlıklarında Bozulma Nedenleri | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Konservasyon ve Restorasyon Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, yardımcı kaynaklar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 142 | ||