Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini adlandırabilir ve tanımlayabilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar.
|
|
DÖÇ-2 |
Edebiyatın temel kavramlarını edebi metinlerin içinde tanımlayabilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
|
DÖÇ-3 |
Günlük dilin edebi metinlerdeki yansımasını görerek dilin farklı bağlamlarda kullanımını ayırabilir. |
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
|
DÖÇ-4 |
Amerikan Edebiyatındaki önemli yazarlar hakkında bilgiler paylaşabilir. |
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Amerikan Kültürünü oluşturan Arınmacılar, Göç, Yerleşim, Frontier Hareketi, Kölelik, İç savaş, Endüstrileşme, Büyük Darboğaz, I. ve II. Dünya Savaşı, Vietnam gibi kültürel ve tarihsel olguların kronolojik bir çözümlemesi ile Amerikan mitlerini konu eden bu ders, Amerikan ulusal karakteri ve Amerikan idealleri olarak demokrasi, özgürlük ile eşitlik ve bireyciliğin diğer uluslardan farklı coğrafi koşullarda biçimlenişini ele alacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders Programının Tanıtımı ve Ders Politikalarının Tartışılması |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
2 |
Ulusal Başlangıçlar ve Sömürge Dönemi: Kaptan John Smith, A Description of New England |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
3 |
Ulusal Başlangıçlar: Benjamin Franklin, Poor Richard’s Almanack |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
4 |
Ulusal Başlangıçlar: Washington Irving, Rip Van Winkle |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
5 |
Ulusal Başlangıçlar: James Fenimore Cooper, The Last of the Mohicans |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
6 |
Ulusal Başlangıçlar: Edgar Allan Poe, Tell Tale Heart ve Raven |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
7 |
Ulusal Başlangıçlar: Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Romantizm ve Akıl: Ralph Waldo Emerson, Self Reliance |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
10 |
Romantizm ve Akıl: Henry David Thoreau, Civil Disobedience |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
11 |
Romantizm ve Akıl: Herman Melville, Moby-Dick |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
12 |
Romantizm ve Akıl: Walt Whitman, Leaves of Grass |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
13 |
Romantizm ve Akıl: Emily Dickinson, I'm nobody! Who are you? |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
14 |
Romantizm ve Akıl: Mark Twain, Life on the Mississippi |
Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
15 |
Genel Tekrar |
Tartışma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Gray, R. (2011). A History of American Literature. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. |
2 |
Bode, Carl (1995). Highlights of American Literature |
3 |
Rozakis, Laurie (1995). Instant American Literature |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitaplar |