|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RENAN SINANMIŞ BALCI (renansinanmisbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Trafik akımlarının yönetiminde kullanılan geleneksel ve yeni yaklaşımları tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Denetimsiz eşdüzey kavşakların geometrik tasarımını yapar. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yuvarlak ada eşdüzey kavşak tasarlar. |
PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sinyalize eşdüzey kavşak tasarlar. |
PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Trafik yavaşlatma tekniklerini ve uygulamalarını öğrenir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Otopark yönetimi ve yaya akımlarının yönetimini öğrenir. |
PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, karayolu kavşaklarının tasarımı, eşdüzey kavşak tasarımı, adalarla trafiğin yönlendirilmesi ve denetimsiz eşdüzey kavşak tasarımı, yuvarlakada kavşak tasarımı, sinyalize eşdüzey kavşak tasarımı - katlı kavşak tasarımı, eşdüzey kavşaklarda talep yönetimi, sinyalize kavşaklarda talep yönetimi, trafik yavaşlatma teknikleri, kavşak çiftlerinin eşgüdümü, anayoldaki kavşak dizisinin eşgüdümü, karayolu ağında alan denetimi, otopark yönetimi ve trafik yönetiminde organizasyon gibi konu başlıklarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Dersin Tanıtımı, işleyiş hakkında bilgilendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Trafik Yönetiminin Ana İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kavşaklar ve Trafiğin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Denetimsiz Eşdüzey Kavşak Tasarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Yuvarlakada Kavşaklar ve Tasarım İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sinyalize Kavşak Tasarım Yöntemleri, Webster Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Akçelik Sinyal Tasarım Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | HCM Sinyal Tasarım Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Koordine Sinyalizasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Otopark Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Yaya Akımları ve Modelleme Yaklaşımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Trafik Yavaşlatma Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Trafik Yavaşlatma Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Roger P. Roess, William R. McShane, E. Prassas “Traffic Engineering”. Prentice-Hall, Second Edition, 710p., 1998 | |
2 | James L. Pline, “Traffic Engineering Handbook”, Institute of Traffic Engineers (ITE),Washington, Fifth Edition, 705 p., 1999 | |
3 | AASHTO. “A Policy on Geometric Design of Highways and Streets”, Second Ed., 906 p., 2001 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |