|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET GÜNEŞ (muhammet.gunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, endüstriyel ve diğer katı atıkların tanınmasını ve geri kazanılmasını sağlamak ve yapı malzemesi olarak katı atıkların kullanım alanlarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Katı atıkların beton özellikleri üzerine etkisini ve önemini bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katı atıkları amaçları doğrultusunda kullanarak, problemlere kalıcı ve gerçekçi çözümler üretebilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Katı atıkların özelliklerini ve yapıdaki işlevini bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; endüstriyel ve diğer atıkların sınıflandırılması, yapay ve doğal puzolanlar, atık beton malzemeler, atık seramik malzemeler, atık camlar, atık plastikler, atık lifler, atık lastikler, atıkların çevreye etkisi, atıkların geri kazanılması, yapı malzemesi olarak atıkların kullanım alanları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş (endüstriyel ve diğer atıkların sınıflandırılması) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Katı atıklarının çevreye etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Katı atıklarının geri kazanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Doğal ve yapay puzolanların beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Doğal ve yapay puzolanların beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Doğal ve yapay puzolanların beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Atık beton malzemelerin beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atık seramik malzemelerin beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Atık camların beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Atık plastiklerin beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Atık liflerin beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Atık lastiklerin beton teknolojisinde kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Yapı malzemesi olarak atıkların kullanım alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Yapı malzemesi olarak atıkların kullanım alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sarıdemir, M. (2010). Katı Atıkların Yapı Malzemesi Olarak Değerlendirilmesi. Basılmamış Ders Notları. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, sunumlar ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |