|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET GÜNEŞ (muhammet.gunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların üretiminde kullanılan malzemeler, kullanım alanları, Portland çimentosuna göre olumlu ve olumsuz yönleri, tasarım esasları, üretim teknikleri, uygulama alanları ve dış etkilere karşı dayanıklılığı hakkında bilgiler sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıları ve diğer alternatif bağlayıcıların özelliklerini bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların mühendislik özelliklerini bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların uygulama alanlarını bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların dayanım özelliklerini Portland çimentosu ile kıyaslayabilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların dış etkilere karşı dayanıklılığını Portland çimentosu ile kıyaslayabilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; Portland çimentosuna alternatif bağlayıcılar, alkalilerle aktivasyon sistemleri, alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların fiziksel ve kimyasal etkilere karşı dayanıklılığı, alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılarla üretilen betonların özellikleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş (tanımlar, tarihçe ve uygulama alanları) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Portland çimentosuna alternatif bağlayıcılar (alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılar, kalsiyum alüminat çimentosu, süpersülfat çimentosu vb.) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Alkalilerle aktivasyon sistemleri (tipleri, kullanım alanları, kompozisyon ve hidratasyon ürünlerinin karakterizasyonu) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların üretiminde kullanılan malzemeler (aktivatör karışımları ve bağlayıcı bileşenler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Cüruf esaslı alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılar (kullanılan aktivatör sistemleri, cüruf yerine diğer bağlayıcıların ikamesi ile oluşturulan sistemler, hidratasyon ürünleri, temel özellikleri ve sorunlu yönleri) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Uçucu kül esaslı alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılar (kullanılan aktivatör sistemleri, hidratasyon ürünleri, temel özellikleri ve sorunlu yönleri) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılar kullanılarak üretilen yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılar kullanılarak üretilen yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların fiziksel ve kimyasal etkilere karşı dayanıklılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların kimyasal etkilere karşı dayanıklılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılarla üretilen yüksek dayanımlı betonların özellikleri (malzemeler, karışım özellikleri ve taze özellikler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılarla üretilen yüksek dayanımlı betonların mikro yapı özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılarla üretilen yüksek dayanımlı betonların olumlu ve olumsuz yönleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılarla üretilen yüksek dayanımlı betonların olumlu ve olumsuz yönleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Shi, C., Krivenko, P. V., Roy, D. (2006). Alkali-Activated Cements and Concretes. USA and Canada: Taylor and Francis | |
2 | Neville, A. M. (1995). Properties of Concrete. Longman Group Limited | |
3 | Ramachandran, V. S. (Ed.) (1995). Concrete Admixtures Handbook (2nd ed.). Noyes Publications | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, sunumlar ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |