|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET GÜNEŞ (muhammet.gunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez çalışmasının amacı; tez öğrencilerine bir konudaki araştırma sonuçlarını derleme veya bir konu hakkında kapsamlı yeni bir bilimsel yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliğinde bilimsel bir çalışmayı gerçekleştirme erkini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. PÇ-6 Alanı ile ilgili veya disiplinler arası çalışmalarda takım elemanı veya takım lideri olarak çalışır. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. PÇ-10 Alanı ile ilgili gereksinimleri karşılayacak seviyede bilgisayar yazılımı veya programı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-11 Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Gereksinim duyduğu bilgilere ulaşabililir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. |
PÇ-11 Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. PÇ-6 Alanı ile ilgili veya disiplinler arası çalışmalarda takım elemanı veya takım lideri olarak çalışır. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözebilir. |
PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabililir. |
PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. PÇ-10 Alanı ile ilgili gereksinimleri karşılayacak seviyede bilgisayar yazılımı veya programı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek Lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle, tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma alanının temel bilgilerini kavrama | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Çalışma alanıyla ilgili güncel çalışma konularını takip etme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Alanıyla ilgili son çalışmaları (literatür) inceleme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Hipoteze dayalı çalışma planı geliştirme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Çalışma planı materyalini temin etme, gerekli ise projelendirme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözlem yapma, veri, materyal toplama | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Gerekli ise deneysel araştırma planlama | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Toplanan verileri değerlendirme analiz etme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Bulguları özetleme tablolaştırma | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Bulguları literatür bilgileriyle karşılaştırma ve tartışma | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Bulgulara son şekli verme | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Tez metnini yazma ve yazım kuralları kapsamında kontrol etme ve sunma | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çevrimiçi veri tabanları, kütüphane. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 40 |
5.Rapor | 14 | 2 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 22 | 14 | 308 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 22 | 14 | 308 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 9 | 5 | 45 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 15 | 45 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |