Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / IMU 802 - TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: IMU 802 Adı: TEZ ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHAMMET GÜNEŞ (muhammet.gunes@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tez çalışmasının amacı; tez öğrencilerine bir konudaki araştırma sonuçlarını derleme veya bir konu hakkında kapsamlı yeni bir bilimsel yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliğinde bilimsel bir çalışmayı gerçekleştirme erkini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir. PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır.
PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir.
PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular.
PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular.
PÇ-6 Alanı ile ilgili veya disiplinler arası çalışmalarda takım elemanı veya takım lideri olarak çalışır.
PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir.
PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar.
PÇ-10 Alanı ile ilgili gereksinimleri karşılayacak seviyede bilgisayar yazılımı veya programı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-11 Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Gereksinim duyduğu bilgilere ulaşabililir. PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır.
PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir.
PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. PÇ-11 Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir. PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır.
PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir.
PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular.
PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular.
PÇ-6 Alanı ile ilgili veya disiplinler arası çalışmalarda takım elemanı veya takım lideri olarak çalışır.
PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözebilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular.
PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabililir. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir.
PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar.
PÇ-10 Alanı ile ilgili gereksinimleri karşılayacak seviyede bilgisayar yazılımı veya programı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüksek Lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle, tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çalışma alanının temel bilgilerini kavrama Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
2 Çalışma alanıyla ilgili güncel çalışma konularını takip etme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
3 Alanıyla ilgili son çalışmaları (literatür) inceleme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
4 Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
5 Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
6 Hipoteze dayalı çalışma planı geliştirme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
7 Çalışma planı materyalini temin etme, gerekli ise projelendirme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Gözlem yapma, veri, materyal toplama Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
10 Gerekli ise deneysel araştırma planlama Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
11 Toplanan verileri değerlendirme analiz etme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
12 Bulguları özetleme tablolaştırma Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
13 Bulguları literatür bilgileriyle karşılaştırma ve tartışma Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
14 Bulgulara son şekli verme Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
15 Tez metnini yazma ve yazım kuralları kapsamında kontrol etme ve sunma Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çevrimiçi veri tabanları, kütüphane.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 40
5.Rapor 14 2 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 22 14 308
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 22 14 308
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 9 5 45
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 3 15 45
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 720