|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, bireysel farklılıkların dil öğrenme üzerindeki etkisini incelemek ve dil sınıflarına yansımalarını irdelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil öğreniminde bireysel farklılıkları açıklayabilir |
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Dil öğreniminde yaş ve cinsiyetin etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Dil öğreniminde motivasyonun önemini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriğini dil öğrenme stilleri, dil öğrenme stratejileri, yabancı dil öğrenme kaygısı, dil öğrenme motivasyonu, cinsiyet, öz-yeterlilik gibi bireysel farklıklar oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 2 | Dil Öğreniminde Bireysel Farklılıklara Genel Bakış | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 3 | Dil Öğreniminde Yaş | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 4 | Dil Öğreniminde Cinsiyet | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 5 | Dil Öğreniminde Yetenek | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 6 | Dil Öğrenme Stratejileri | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 7 | Dil Öğrenme Stratejileri | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dil Öğreniminde Özerklik | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 10 | Dil Öğreniminde İnanç ve Tutumlar | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 11 | Dil Öğreniminde Motivasyon | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 12 | Dil Öğreniminde Motivasyon | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 13 | Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 14 | Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 15 | Bütüncül Değerlendirme | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Griffiths, C. & Soruç, A. (2020). Individual Differences in Language Learning: A Complex Sytems Theory Perspective. Palgrave Macmillan | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, sunumlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 4-5-6-7 | 2 | 30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||