|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; teknoloji destekli dil öğrenimi ve öğretiminde gündemde olan konular, eğilimler ve öne çıkan yaygın uygulamalara ilişkin araştırmaları öğrencilere tanıtmak ve öğretmektir. Böylece öğrenciler, teknoloji aracılı iletişim ve kültürlerarası öğrenme odaklı dil öğretiminin geliştirilmesi amacı doğrultusunda, teknolojinin yabancı dil eğitimi programlarıyla nasıl bütünleştirilebileceğini öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar ve yazılımların İngilizce öğretimini nasıl desteklediği açıklayabilir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Programları ve teknoloji kullanımını derslere entegre edebilir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Dil öğretiminde teknoloji kullanımın altında yatan gerekçeleri teori ve çalışmalarla destekleyebilir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Daha geleneksel teknolojik yöntemlerin yanı sıra günümüzde kullanımı gittikçe yaygınlaşan daha güncel yaklaşımlar olan eğitimde yapay zeka kullanımı, mobil destekli öğrenme, dijital oyunlar, online öğretim gibi konuları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve terminoloji | Anlatım |
2 | İngilizce öğretiminde teknolojinin tanımı, tarihçesi ve gelişimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
3 | TPACK | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
4 | İngilizce öğretiminde Web 2 araçları | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
5 | İngilizce öğretiminde yapay zeka | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
6 | İngilizce öğretiminde ChatGPT | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
7 | İngilizce öğretiminde telecollaboration | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngilizce öğretiminde sanal gerçeklik | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
10 | İngilizce öğretiminde dijital oyunlar | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
11 | Mobil destekli dil öğretimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
12 | Online öğretim | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
13 | Sınırlı imkanlarda teknoloji destekli dil öğretimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
14 | Teknolojisiz dil öğretimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
15 | Teknoloji kullanımında gelecekteki yönelimler | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Thomas, M., Reinders, H., & Warschauer, M. (2013). Contemporary computer-assisted language learning. Bloomsbury | |
2 | Chapelle, C. A., & Sauro, S. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. Blackwell. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |