Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 520 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 520 Adı: TEKNOLOJİ DESTEKLİ DİL ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; teknoloji destekli dil öğrenimi ve öğretiminde gündemde olan konular, eğilimler ve öne çıkan yaygın uygulamalara ilişkin araştırmaları öğrencilere tanıtmak ve öğretmektir. Böylece öğrenciler, teknoloji aracılı iletişim ve kültürlerarası öğrenme odaklı dil öğretiminin geliştirilmesi amacı doğrultusunda, teknolojinin yabancı dil eğitimi programlarıyla nasıl bütünleştirilebileceğini öğreneceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgisayar ve yazılımların İngilizce öğretimini nasıl desteklediği açıklayabilir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Programları ve teknoloji kullanımını derslere entegre edebilir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Dil öğretiminde teknoloji kullanımın altında yatan gerekçeleri teori ve çalışmalarla destekleyebilir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Daha geleneksel teknolojik yöntemlerin yanı sıra günümüzde kullanımı gittikçe yaygınlaşan daha güncel yaklaşımlar olan eğitimde yapay zeka kullanımı, mobil destekli öğrenme, dijital oyunlar, online öğretim gibi konuları içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve terminoloji Anlatım
2 İngilizce öğretiminde teknolojinin tanımı, tarihçesi ve gelişimi Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
3 TPACK Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
4 İngilizce öğretiminde Web 2 araçları Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
5 İngilizce öğretiminde yapay zeka Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
6 İngilizce öğretiminde ChatGPT Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
7 İngilizce öğretiminde telecollaboration Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
8 Ara Sınav
9 İngilizce öğretiminde sanal gerçeklik Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
10 İngilizce öğretiminde dijital oyunlar Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
11 Mobil destekli dil öğretimi Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
12 Online öğretim Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
13 Sınırlı imkanlarda teknoloji destekli dil öğretimi Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
14 Teknolojisiz dil öğretimi Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
15 Teknoloji kullanımında gelecekteki yönelimler Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Thomas, M., Reinders, H., & Warschauer, M. (2013). Contemporary computer-assisted language learning. Bloomsbury
2 Chapelle, C. A., & Sauro, S. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. Blackwell.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 15 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 107