|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ KAYA (denizkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin; bilimsel araştırma yaklaşımları ve yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yapma konusunda farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları bilir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırmanın önemini açıklayabilir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini matematiksel kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bilimsel araştırmalar yapabilir. |
PÇ-2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini matematiksel kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Bilimsel araştırma ile ilgili araştırılan ve sunulan konuyu raporlaştırabilir. |
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Bilimsel araştırmada etik kuralların farkında olur ve etik dışı davranışları engelleyebilir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, bilim, bilimin doğası, bilimsel araştırmanın temelleri, araştırma problemi tanımlama, bilimsel araştırma türleri, bilimsel bir araştırmanın nitelikleri, değişkenler ve örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik, nitel araştırmalar, nicel araştırmalar, araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri, araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri, bilimsel araştırmaların raporlaştırılmasını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve bilgiye ulaşma yolları | Anlatma, tartışma, ikili çalışma |
2 | Araştırma yaklaşımlarının doğası | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
3 | Araştırma problemi ve özellikleri | Anlatma, beceri geliştirme, görüşme |
4 | Değişken tipleri, örneklem seçim yöntemleri ve hipotez | Anlatma, kaynak tarama, tartışma |
5 | Literatür tarama, çeşitli veri tabanlarına giriş ve uygun anahtar kelimelerle tez, makale taraması yapma | Anlatma, kaynak tarama, tartışma |
6 | Nicel araştırma yaklaşımı altında yer alan yöntemler, deneysel ve korelasyonel çalışmalar ve özellikleri | Anlatma, gösterip yaptırma, soru cevap |
7 | Nicel araştırma yaklaşımı altında yer alan yöntemler, nedensel karşılaştırma ve survey çalışmaları | Makale inceleme, örnek olay, anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel durum çalışması, etnografik çalışmalar | Makale inceleme, örnek olay, anlatma |
10 | Fenomenografik çalışma, aksiyon araştırmaları | Makale inceleme, tartışma, anlatma |
11 | Meta-Analiz ve meta-sentez çalışmaları | Gösterip yaptırma, makale inceleme |
12 | Araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik | Gösterip Yaptırma, Makale İnceleme |
13 | Veri toplama araçları ve veri analizi | Makale inceleme, örnek olay, anlatma |
14 | Bilimsel araştırmalarda etik ve etik dışı davranışlar | Bireysel çalışma, anlatma, tartışma |
15 | Bilimsel araştırmanın raporlaştırılması | Makale inceleme, anlatma, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2011). Research methods in education (7th ed.). London: Routledge Publishing. | |
2 | Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri. Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.) (4. baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi. | |
3 | Marshall, C. ve Rossman, G. B. (2016). Designing qualitative research (6th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publishing. | |
4 | Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publishing. | |
5 | Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
6 | Yin, R. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları (3. baskı). (İ. Günbayı, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, pc veya tablet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |