|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞENOL KARTAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı çok değişkenli fonksiyonlarda türev ve integral kavramlarının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çok değişkenli fonksiyonun yapısını kavrar |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve sürekliliği kavrar. |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çok değişkenli fonksiyonlarda türevi kavrar |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İki katlı integral yardımıyla alan ve hacim hesaplar |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Üç katlı integral yardımıyla alan ve hacim hesaplar |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Eğrisel integral kavramını öğrenir ve eğrisel integral hesaplar |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bazı Topolojik Kavramlar, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Tam Diferansiyel, Kapalı Fonksiyonların Türevi, Herhangi bir Yönde Türev Almak, İki Değişkenli Fonksiyonların Taylor Açılımı, Fonksiyonel Bağımlılık, Maksimum ve Minimumlar, İki Katlı İntegrallerin Uygulamaları, Üç Katlı İntegrallerin Uygulamaları, Eğrisel İntegraller ve Uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bazı Topolojik Kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Kısmi Türevler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Zincir Kuralı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Tam Diferansiyel | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Kapalı Fonksiyonların Türevi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Herhangi bir Yönde Türev Almak | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İki Değişkenli Fonksiyonların Taylor Açılımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Fonksiyonel Bağımlılık, Maksimum ve Minimumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | İki Katlı İntegrallerin Uygulamaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | İki Katlı İntegrallerin Uygulamaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Üç Katlı İntegrallerin Uygulamaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Üç Katlı İntegrallerin Uygulamaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Eğrisel İntegraller ve Uygulamaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | George, B.T., Maurice D. W., ve Joel R. H., Çeviri Editörü Mustafa Bayram, (2010). Thomas Kalkülüs 12. Baskı. Pearson Üniversite Kitapları Serisi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, defter |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |