Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MATE 509 - TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MATE 509 Adı: MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÇOKLU GÖSTERİMLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin matematik öğrenme ve öğretmede gösterimlerin rolü ve bu alanda yapılmış araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu alanda yapılan araştırmaların kuramsal ve yöntemsel altyapılarını inceleyerek kritik edebilmelerini ve bu konuda bir araştırma önerisi hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Matematiksel anlamada gösterimlerin rolünü değerlendirebilir. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Matematik öğrenmeyi destekleyen farklı gösterim biçimlerini ve bunların birbirleri ile ilişkilerini belirleyebilir. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırmaları analiz edebilir. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlayabilir ve organize edebilir. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi oluşturabilir. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çoklu gösterimler konusuna giriş, Matematik Eğitiminde çoklu gösterimlerin önemi, Matematiksel Gösterim Türleri, Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması, Matematik sınıfında gösterimlerin kullanımı, Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri, Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlama, Çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi hazırlama ve sunmayı içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çoklu gösterimler konusuna giriş Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Matematik Eğitiminde çoklu gösterimlerin önemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Matematiksel Gösterim Türleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Matematik sınıfında gösterimlerin kullanımı Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlama Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru- Cevap
12 Tasarlanan derse ilişkin sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Tasarlanan derse ilişkin sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Matematik Eğitiminde Çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi hazırlama ve sunma Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru- Cevap, problem Çözme Yöntemi
15 Matematik Eğitiminde Çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi hazırlama ve sunma Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru- Cevap, problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Literatürde Yer Alan Makaleler
2 Özdemir, E., & İpek, A. S., (2020). Matematik Öğretiminde Çoklu Temsillerin Kullanımı. Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (pp.91-118), Ankara: Pegem.
3 Delice A, Sevimli E, 2016, Matematik Eğitiminde Çoklu Temsiller, Bingölbali E, Arslan S, Zembat İ Ö (Ed.), Matematik Eğitiminde Teoriler (519–537), Pegem Akademi Yayıncılık, 1016s, Ankara.
4 Van De Walle J A, Karp K S, Bay-Williams J M, 2012, İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7), Çev.: Soner D, Nobel Akademik Yayıncılık, 664s, Ankara.
5 Despina A. S. 2020). Handbook of Learning from Multiple Representations and Perspectives. Edited By Peggy Van Meter, Alexandra List, Doug Lombardi, Panayiota Kendeou
6 Goldin G. A. and Kaput J. (1996). A Joint Perspective on the Idea of Representation in Learning and Doing Mathematics, Steffe L P, Nesher P, Cobb P, Goldin G A, Greer B (Ed.), Theories of Mathematical Learning, (397–430), Routledge, 544p, New York.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 16 48
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 8 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0
Sözlü Sınav 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 176