|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin matematik öğrenme ve öğretmede gösterimlerin rolü ve bu alanda yapılmış araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu alanda yapılan araştırmaların kuramsal ve yöntemsel altyapılarını inceleyerek kritik edebilmelerini ve bu konuda bir araştırma önerisi hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematiksel anlamada gösterimlerin rolünü değerlendirebilir. |
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Matematik öğrenmeyi destekleyen farklı gösterim biçimlerini ve bunların birbirleri ile ilişkilerini belirleyebilir. |
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırmaları analiz edebilir. |
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlayabilir ve organize edebilir. |
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi oluşturabilir. |
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çoklu gösterimler konusuna giriş, Matematik Eğitiminde çoklu gösterimlerin önemi, Matematiksel Gösterim Türleri, Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması, Matematik sınıfında gösterimlerin kullanımı, Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri, Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlama, Çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi hazırlama ve sunmayı içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çoklu gösterimler konusuna giriş | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Matematik Eğitiminde çoklu gösterimlerin önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Matematiksel Gösterim Türleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Matematik sınıfında gösterimlerin kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlama | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru- Cevap |
12 | Tasarlanan derse ilişkin sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Tasarlanan derse ilişkin sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Matematik Eğitiminde Çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi hazırlama ve sunma | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru- Cevap, problem Çözme Yöntemi |
15 | Matematik Eğitiminde Çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi hazırlama ve sunma | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru- Cevap, problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Literatürde Yer Alan Makaleler | |
2 | Özdemir, E., & İpek, A. S., (2020). Matematik Öğretiminde Çoklu Temsillerin Kullanımı. Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (pp.91-118), Ankara: Pegem. | |
3 | Delice A, Sevimli E, 2016, Matematik Eğitiminde Çoklu Temsiller, Bingölbali E, Arslan S, Zembat İ Ö (Ed.), Matematik Eğitiminde Teoriler (519–537), Pegem Akademi Yayıncılık, 1016s, Ankara. | |
4 | Van De Walle J A, Karp K S, Bay-Williams J M, 2012, İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7), Çev.: Soner D, Nobel Akademik Yayıncılık, 664s, Ankara. | |
5 | Despina A. S. 2020). Handbook of Learning from Multiple Representations and Perspectives. Edited By Peggy Van Meter, Alexandra List, Doug Lombardi, Panayiota Kendeou | |
6 | Goldin G. A. and Kaput J. (1996). A Joint Perspective on the Idea of Representation in Learning and Doing Mathematics, Steffe L P, Nesher P, Cobb P, Goldin G A, Greer B (Ed.), Theories of Mathematical Learning, (397–430), Routledge, 544p, New York. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 16 | 48 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |