|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞENOL KARTAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, matematiksel ve fiziksel açılardan adi diferansiyel denklemleri kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemleri tanır ve çözer. |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemlerin uygulamalarını yapar |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yüksek Mertebeden Sabit ve Değişken Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemleri bilir |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yüksek Mertebeden Sabit ve Değişken Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemlerin uygulamalarını yapar. |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar. PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder. PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması, Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler, Homojen Denklemler, Tam Diferansiyel Denklemler, Lineer Diferansiyel Denklemler, Bernoulli Denklemi, Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler, Sabit Katsayılı Denklemler, Değişken Katsayılı Denklemler, Cauchy Denklemi, Legendre Denklemi, Parametrelerin Değişimi, Kuvvet Serileriyle Çözüm | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Homojen Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Tam Diferansiyel Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Tam Diferansiyel | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Lineer Diferansiyel Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Bernoulli Denklemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Sabit Katsayılı Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Değişken Katsayılı Denklemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Cauchy Denklemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Legendre Denklemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Parametrelerin Değişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Kuvvet Serileriyle Çözüm | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sheply L. R. (1984). Differential Equations, John Wiley. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap,defter |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |