Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MATE 504 - TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MATE 504 Adı: UYGULAMALI MATEMATİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞENOL KARTAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, matematiksel ve fiziksel açılardan adi diferansiyel denklemleri kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemleri tanır ve çözer. PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemlerin uygulamalarını yapar PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yüksek Mertebeden Sabit ve Değişken Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemleri bilir PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yüksek Mertebeden Sabit ve Değişken Katsayılı Lineer Diferansiyel Denklemlerin uygulamalarını yapar. PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÇ-11 Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarının uygulamalarını yapar.
PÇ-12 Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini analiz eder.
PÇ-13 Akıl yürütme ve matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması, Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler, Homojen Denklemler, Tam Diferansiyel Denklemler, Lineer Diferansiyel Denklemler, Bernoulli Denklemi, Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler, Sabit Katsayılı Denklemler, Değişken Katsayılı Denklemler, Cauchy Denklemi, Legendre Denklemi, Parametrelerin Değişimi, Kuvvet Serileriyle Çözüm
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Homojen Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Tam Diferansiyel Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Tam Diferansiyel Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Lineer Diferansiyel Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Bernoulli Denklemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Sabit Katsayılı Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Değişken Katsayılı Denklemler Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 Cauchy Denklemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Legendre Denklemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Parametrelerin Değişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 Kuvvet Serileriyle Çözüm Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sheply L. R. (1984). Differential Equations, John Wiley.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap,defter

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182