|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste etkili matematik öğretimini gerçekleştirmek için kullanılan matematiksel etkinliklerin özelliklerinin ve tasarım ilkelerinin tanıtılması, matematik öğretimine yönelik etkinliklerin geliştirilmesi ve sınıf ortamında uygulama çalışmalarının yapılması, etkinlik temelli matematik öğretiminde ölçme değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacını ve önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özelliklerini ve tasarım ilkelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Etkinlik temelli matematik öğretiminde ölçme değerlendirme yöntemlerini açıklayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. PÇ-3 Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerine uygun planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapar. PÇ-9 Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Matematik öğretimine yönelik yaratıcı etkinlikler geliştirebilir ve bunları sınıf ortamında uygulayabilir |
PÇ-2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. PÇ-3 Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerine uygun planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapar. PÇ-9 Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacını ve önemini, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özelliklerini, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususları, örnek etkinlikleri değerlendirmeyi, etkinlik geliştirme uygulamalarını, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme yöntemlerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etkinlik ve Görev nedir? | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Etkinliklerin Teorik ve Felsefi Temelleri | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Etkinliklerin Matematik Öğretiminde Tarihsel Gelişimi | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Matematiksel Etkinliklerin Ortak Özellikleri | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Matematiksel Etkinliklerin Tasarım İlkeleri | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Etkinliklerin Düzeylerinin İncelenmesi | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Etkinlik Temelli Öğretimde Öğrencilerin Düşüncelerinin Değerlendirilmesi | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkinliklerin Sınıf İçerisinde Uygulanması ve Dikkat Edilmesi Gerekenler | Anlatma, Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Matematiksel Okuryazarlık Etkinlikleri | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Matematiksel Modelleme Etkinlikleri | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Etkinlikler | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Matematik Eğitiminde İspat Etkinlikleri | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Matematik Eğitiminde Teknoloji Destekli Etkinlikler | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Etkinlik Temelli Matematik Öğretiminde Ölçme Ve Değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altun, M. (2010). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için matematik öğretimi. İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7. | |
2 | Altun, M. (2010). İlköğretim ikinci kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi. İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.. | |
3 | Bozkurt, A., Özmantar, M. F., Ağaç, G., & Güzel, M. (2022). Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı ve uygulamaları: Bir değerlendirme çerçevesi. Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Dede, Y., Doğan, M. F., & Aslan-Tutak, F. (2020). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi. | |
5 | Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. | |
6 | Stein, M. K., Smith, M. S., Henningsen, M. A., & Silver, E. A. (2000). Implementing standards-based mathematics instruction: A casebook for professional development. New York: Teachers Collegge Press, Reston, VA: Author. | |
7 | Kieran, C., Doorman, M., & Ohtani, M. (2015). Frameworks and principles for task design. Anne, W. & Minoru O. (Eds.) Task Design in Mathematics Education (p.19-81). Springer International Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 5 | 7 | 35 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |