|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, anne babaların çocuklarıyla ve çocukların ebeveynleriyle iletişim becerilerini geliştirmek, ebeveyn-çocuk çatışmalarını yönetmek hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-10 Krize müdahale yolları ve önleyici rehberlik hizmetleri yürütür. PÇ-16 Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde öğretmenlere ve ailelere müşavirlik hizmeti sunar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
| DÖÇ-2 |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-7 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran oryantasyon programı hazırlar ve uygular. PÇ-10 Krize müdahale yolları ve önleyici rehberlik hizmetleri yürütür. PÇ-11 Rehberlik programlarını hazırlar, uygular, gerektiğinde kurumun ihtiyaçlarına göre uyarlar ve geliştirir. PÇ-12 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinde bireylerle yansız ve önyargısız bir iletişim kurar. PÇ-16 Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde öğretmenlere ve ailelere müşavirlik hizmeti sunar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| kabul dili, etkin dinleme, ben diline işlev kazandırmak, 12 iletişim engeli, "kaybeden yok" yöntemi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ebeveynlik nedir? Anne baba olmak nedir? | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 2 | Ebeveynlerde tutarsızlık, Ortak cephe oluşturmak, çocuğun davranışını kabul etmeden çocuğu kabul etmek | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 3 | Çocukla iletişim, çocuğu dinlemek, kabul dili, sözel ve sözel olmayan iletişim, kapı aralıyıcılar, etkin dinleme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 4 | Etkin dinleme becerisini kullanmak | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 5 | Ebeveynin sorunları, çözüm iletisi, sen iletisi, ben iletisi, ben iletilerine işlev kazandırmak | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 6 | kılık değiştirmiş sen iletileri, etkili ben iletileri, | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 7 | Ortamı değiştirerek kabul edilmeyen davranışı değiştirmek, ortamı düzenlemek, ortamı yalınlaştırmak | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ebeveyn çocuk çatışmaları, ebeveyn çocuk güç gösterisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 10 | Ebeveyn gücü: gerekli mi? haklı görülebilir mi? Otorite nedir? Ebeveyn gücünün sınırları ve çocuk üzerindeki etkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 11 | Çatışmaları çözmek için "kaybeden yok" yöntemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 12 | Ebeveynlerin kaybeden yok yöntemi ile ilgili kaygı ve korkuları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 13 | "Kaybeden yok" yöntemine işlerlik kazandırmak | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 14 | Değerler ve çocuk hakları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 15 | Ebeveynler kendilerini değiştirerek çatışmaları nasıl önleyebilirler? | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap, projeksiyon cihazı, yazı tahtası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | %40 | ||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | %60 | ||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 76 | ||