|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin doğru bir dilbilgisi yapısıyla, doğru telaffuzla ve uygun bir hızda akıcı olarak konuşmasını sağlamaktır. Öğrencilerin yabancı dilde kendilerini rahat ifade edebilmeleri ve verilen bir konuda sunum yapıp sorulan soruları cevaplayabilmeleri de amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri seviye İngilizce diyalog kurabilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Verilen bir konu ile ilgili topluluk önünde konuşma yapabilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Konuşma ve sunumunu hazırlarken araştırma ve planlama yeteneğini geliştirebilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste güncel konuşmalar, sınıf içi tartışmalar, sözlü sunumlar ve resmi konuşmalar üzerinde durulacaktır. Öğrencinin iletişim becerilerini ve hitabet yeteneğini geliştirmesi, İngilizcede akıcılık kazanması konusunda öğrenci yeterli bilgi ve beceriyi kazanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma |
2 | Öğrenci hayatı ve karşılaşılan zorluklar | Sunum |
3 | Sağlıklı yaşam ve bağımlılıklar | Sunum |
4 | Zengin olmanın avantajları ve dezavantajları | Sunum |
5 | Uzayda yaşam var mıdır? | Sunum |
6 | Bitcoin ve sanal para | Sunum |
7 | Komplo teorileri ve etkileri | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zamanda yolculuk mümkün olur mu? | Sunum |
10 | Batıl inanç nedir? | Sunum |
11 | Gelecekte yaşam teorileri | Sunum |
12 | Yaşlanmak, ölüm ve psikoloji | Sunum |
13 | Sosyal medyanın yararları ve zararları | Sunum |
14 | Farklı ülkeler ve kültürler | Sunum |
15 | Beslenmenin tarihi ve gelecekte beslenme teorileri | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lucas, Stephen E. The Art of Public Speaking | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenen kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 40 | |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |