|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin, edebi türler, ses ve söz sanatları ile edebi akımların özelliklerini tanımlayacak, yorumlayacak ve sınıflandıracak, aynı zamanda edebiyat metinlerinde bu edebi türleri ve sanatları inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. kapsamda bu derste şiir, drama, roman ve diğer düzyazı türlerinin temel edebi kavramlar kapsamında incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebi terimleri tanımlar ve edebi metinlerde teşhis edebilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Edebiyatı genel anlamıyla ve başlıca özellikleriyle açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Edebi metinleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrencilere, edebi metinleri anlamak ve analiz etmek için gerekli olan temel edebiyat kavramları, edebi sanatlar ve türler ile ilgili terminoloji öğretilir. Bir edebiyat metninde anlamın nasıl oluşturulup şekillendirildiğini çözümlemeye yönelik beceriler kazandırılır. Genel edebiyat kavramları, farklı dönemlerden şiir, tiyatro ve düzyazı örnekleri üzerinden incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma |
2 | Edebiyatın tanımı ve edebi türler | Anlatma, Tartışma |
3 | Şiir türleri | Anlatma |
4 | Şiir türleri | Anlatma |
5 | Değişmeceli dil ve söz sanatları | Anlatma |
6 | Değişmeceli dil ve söz sanatları | Anlatma |
7 | Değişmeceli dil ve söz sanatları | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şiir/nazım sanatı ve ses sanatları: uyak türleri, yansıma, ünsüz ses uyumu, ünlü ses uyumu, durak | Anlatma |
10 | Şiir/nazım sanatı ve ses sanatları: uyak türleri, yansıma, ünsüz ses uyumu, ünlü ses uyumu, durak | Anlatma |
11 | Roman türleri: Öykü, Kısa Roman, Roman, Roman türleri (Pikaresk Roman, Mektup Roman, Gotik, Tarihsel, Duygusal Roman, Kişisel Gelişim Romanı) | Anlatma |
12 | Kısa Öykü İncelemesi | Anlatma, Tartışma |
13 | Kısa Öykü İncelemesi | Anlatma, Tartışma |
14 | Anlatı unsurları: karakter, olay örgüsü (prolog, gerilim, çatışma, düğüm, epilog), bakış açısı | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A Glossary of Literary Terms (M.H. Abrams) | |
2 | An Introduction to Literary Studies (Mario Klarer) | |
3 | Sound and Sense: An Introduction to Poetry (Laurence Perrine) | |
4 | Introduction To Drama (Robert C. Roby, Barry Ulanov) | |
5 | Introduction to Fiction (X. Kennedy, Dana Gioia) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenen kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |