|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizceyi etkili bir şekilde dinleme ve anlama becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda, doğru telaffuz, vurgu, ritim ve tonlama gibi sesletim unsurlarını öğrenerek konuşma yeterliliklerini artırmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında öğrenciler, çeşitli dinleme materyalleriyle çalışarak anlam çıkarma, not alma ve etkili iletişim kurma becerilerini geliştireceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu tanıyabilir ve hatırlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Doğru telaffuzu fonetik alfabe kullanarak gösterebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve temel terminoloji | Anlatma, Tartışma |
2 | Ünlü ve ünsüz harfler, iki sesli ünlüler, sesteş kelimeler | Anlatma, Tartışma |
3 | Fonetik alfabe ve yazma pratikleri | Anlatma, Tartışma |
4 | Bazı sesler: /i:/ , /ı/ , /e/ , / æ/, /ʌ/ | Anlatma, Tartışma |
5 | Bazı sesler: /ɑ:/ /ɒ/ /ɔ:/ /ʊ/ /u:/ | Anlatma, Tartışma |
6 | /ŋ/ ve /j/ sesleri | Anlatma, Tartışma |
7 | Özet | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | / θ/ ve /ð/ sesleri | Anlatma, Tartışma |
10 | / dʒ/ ve /tʃ/ ve /ʃ/ sesleri | Anlatma, Tartışma |
11 | Vurgu ve tonlama | Anlatma, Tartışma |
12 | Dinleme ve söyleme aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
13 | Dinleme ve söyleme aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
14 | Dinleme ve söyleme aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
15 | Özet | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baker, A. (2006). Ship Or Sheep? Student's Book: An Intermediate Pronunciation Course (3rd Ed.). Cambridge: Cambridge University Press | |
2 | Craven, M. (2007). Real listening & speaking. Cambridge: Cambridge University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenecek kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |