|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin başlangıcından 17.yüzyıla kadar olan dönemde İngiltere’de görülen tarihsel, siyasal ve sosyal gelişmeler ile bunların İngiliz edebiyatındaki yansımalarını genel anlamda inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. Bu derste Britanya'nın yerel halkı, Anglo-Saxon yerleşimciler, feodalitenin yükselişi ve Rönesans döneminin siyasi koşulları hakkında bir anlayış kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiltere’nin coğrafi özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngiltere’de görülen tarihsel, sosyal ve politik gelişmeleri özetler ve yorumlar. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemin tarihsel, sosyal ve siyasal gelişmeleri ile yine aynı dönemde yazılmış edebi eserler arasında bağlantı kurabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste Roma İmparatorluğu döneminden başlayarak 17. yüzyıla kadar olan dönemde İngiliz siyasi, kültürel ve toplumsal tarihi incelenir. Bu kapsamda Anglo-Saxonlar'ın Britanya'ya yerleşmesi, bu dönemdeki siyasi ve toplumsal ortam, Norman istilası ve feodalitenin yükselişi, Güller Savaşı sonrasında İngiltere'de gözlemlenen politik, toplumsal ve kültürel değişimler ve son olarak da İngiliz İç Savaşı'nın İngiltere tarihindeki önemi üzerinde durulur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngiltere coğrafyası, milliyetler ve etnik gruplar | Anlatma, Tartışma |
2 | İngiltere coğrafyası, milliyetler ve etnik gruplar | Anlatma, Tartışma |
3 | Keltler, Romalılar, Saksonlar, Hıristiyanlık, Vikingler | Anlatma, Tartışma |
4 | Anglo-Saxon yerleşimciler | Anlatma, Tartışma |
5 | Ortaçağ İngilteresi | Anlatma, Tartışma |
6 | Ortaçağ İngilteresi | Anlatma, Tartışma |
7 | Siyasal gelişmeler, Kilise, Parlamento’nun kuruluşu, Büyük Veba Salgını, Yüzyıl Savaşları | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortaçağ İngiliz edebiyatından başlıca eserlerin incelenmesi, Avrupa’da ve İngiltere’de Rönesans ve Reformasyon, Tudor Dönemi | Anlatma, Tartışma |
10 | Ortaçağ İngiliz edebiyatından başlıca eserlerin incelenmesi, Avrupa’da ve İngiltere’de Rönesans ve Reformasyon, Tudor Dönemi | Anlatma, Tartışma |
11 | Tudor Dönemi’nde yönetim, Anglikan Kilisesi’nin kuruluşu, Rönesans İngiliz edebiyatından başlıca eserlerin incelenmesi; Tudor Dönemi’nden Stuart Dönemi’ne geçiş, I. James, I. Charles, İç Savaş, Oliver Cromwell | Anlatma, Tartışma |
12 | Tudor Dönemi’nde yönetim, Anglikan Kilisesi’nin kuruluşu, Rönesans İngiliz edebiyatından başlıca eserlerin incelenmesi; Tudor Dönemi’nden Stuart Dönemi’ne geçiş, I. James, I. Charles, İç Savaş, Oliver Cromwell | Anlatma, Tartışma |
13 | Restorasyon Dönemi, II. Charles, II. James; dönem edebiyatından başlıca eserlerin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
14 | Restorasyon Dönemi, II. Charles, II. James; dönem edebiyatından başlıca eserlerin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | An Illustrated History of Britain (David McDowall) | |
2 | British History (David McDowall) | |
3 | Medieval Society, War and Religion | |
4 | A Short History of the Renaissance in Europe (Margaret L. King) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenecek kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |