|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders İngiliz tiyatrosunun kökeni ve 18. Yüzyıla kadar olan gelişimini takiben Ortaçağ’dan itibaren İngiltere’de tiyatro alanında görülen yaklaşımları, değişiklikleri ve dönüşümleri ele alır. Dersin sonunda öğrenci, İngiliz Edebiyatından seçilmiş tiyatro metinlerini incelemek için gerekli olan yöntem ve terimleri öğrenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiliz tiyatrosunun kökenlerini ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ortaçağ'dan 18. yüzyıla kadar olan dönemdeki İngiliz oyun yazarları ve tiyatro türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Felsefi, politik, sosyal ve kültürel gelişmelerin İngiliz tiyatrosunu nasıl etkilediğini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Belirlenen oyun yazarlarının eserlerini, biçim ve içerik açısından inceleyebilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Belirlenen İngiliz Tiyatrosu eserlerine eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, İngiliz tiyatrosunun kökenleri ile geçirdiği evreler, Ortaçağdan 18. yüzyıla kadar olan dönemde İngiltere'de görülen tiyatro akımlarını temsil eden önemli yazarlar ve eserleri sosyal ve kültürel bakış açılarıyla ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngiliz tiyatrosuna giriş, ilgili terimlerin ve tarihsel gelişimlerin tanıtımı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Ortaçağ tiyatrosu, Mystery, Miracle ve Morality oyunlarının tanıtımı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Bir Morality oyunu örneği incelemesi (Everyman) | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Bir Morality oyunu örneği incelemesi (Everyman) | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Rönesans - Elizabeth Çağı ve Elizabeth dönemi tiyatrosu | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Christopher Marlowe’un Doctor Faustus oyunu incelemesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Christopher Marlowe’un Doctor Faustus oyunu incelemesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mizah Komedisi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Ben Jonson – Volpone oyunu incelemesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Jakoben Dönemi tiyatrosu | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | John Webster- The Duchess of Malfi oyunu incelemesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Restorasyon dönemi tiyatrosu -Sir George Etherege The Man of Mode | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Karakter komedisi- William Congreve The Way of the World | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. | |
2 | Duffy, Carol Ann. Everyman (Faber Drama). Main, Faber and Faber, 2017. | |
3 | Marlowe, Christopher, and David Scott Kastan. Doctor Faustus (Norton Critical Editions). First Printing, W. W. Norton and Company, 2005. | |
4 | David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. | |
5 | J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. | |
6 | Volpone and Other Plays (Penguin Classics) by Ben Jonson | |
7 | The Duchess of Malfi and Other Plays (Oxford World's Classics) by John Webster | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |