|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin, 18. yüzyıldan 1960’a kadar olan dönemdeki önemli İngiliz tiyatrosu türlerini sosyo-kültürel ve tarihsel arka planla ilişkilendirerek tanıyabilecek, dönem yazarlarının tiyatroya yaptıkları katkıları değerlendirebilecek, eserlerini biçim ve içerik bakımından inceleyebilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 18. yüzyıldan 1960’a kadar olan dönemde İngiltere’de görülen tiyatro türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 18. yüzyıldan 1960’a kadar olan dönemde İngiltere’de yazılmış oyunları sınıflandırabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Söz konusu döneme ait İngiliz oyun yazarlarının tiyatroya yaptıkları katkıları açıklayabilir ve eserlerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Oyunları biçim ve içerik bakımından çözümleyebilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Oyunlara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, 18. yüzyıldan 1960'ye kadar olan dönemde İngiliz tiyatrosunda görülen tiyatro türleri, önemli yazar ve eserleri incelenir, tartışılır, yorumlanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 18.yüzyıl İngiliz Tiyatrosu, sosyal, kültürel ve tarihsel gelişiminin incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Georgian Tiyatro Dönem Analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | The Beggar's Opera Oyununun Analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | 19.yüzyıl İngiliz Tiyatrosu, sosyal, kültürel ve tarihsel gelişiminin incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Melodrama ve Romantik Dönem | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Viktorya Dönemi ve Tiyatrosu Analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Viktorya Dönemi ve Tiyatrosu Analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oscar Wilde'ın Dürüst Olmanın Önemi Eserinin Çalışılması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Oscar Wilde'ın Dürüst Olmanın Önemi Eserinin Çalışılması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Edwardian Tiyatro Dönem Analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Henrik Ibsen'in An Enemy of the People Oyununun Analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | John Millington Synge'in Riders to the Sea Oyununun Çalışılması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | George Bernard Shaw’un Pygmalion oyununun çalışılması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | George Bernard Shaw’un Pygmalion oyununun çalışılması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | R. Courtney. Outline History of British Drama. | |
2 | R.F. Dietrich. British Drama 1890-1950, A Critical History. | |
3 | C.D. Innes. Modern British Drama, 1890-1990. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |