|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sömürge döneminden başlayarak 19. yüzyılın sonuna kadar erken dönem Amerikan Edebiyatını öğretmeyi amaçlamaktadır. Sömürgecilik dönemi, uluslaşma, aydınlanma dönemi, romantik dönem gibi ana başlıklar altında yaşadıkları dönemin edebî ve fikir hayatını yansıtan yazar, şair ve diğer aydınların ortaya koydukları temel kavram, akım ve öğretiler, dönemin sosyal ve tarihi süreci ışığında incelenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Amerikan Edebiyatındaki önemli yazarlar hakkında bilgiler paylaşabilir. |
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük dilin edebi metinlerdeki yansımasını görerek dilin farklı bağlamlarda kullanımını ayırabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini adlandırabilir ve tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Amerikan Kültürünü oluşturan Arınmacılar, Göç, Yerleşim, Frontier Hareketi, Kölelik, İç savaş, Endüstrileşme, Büyük Darboğaz, I. ve II. Dünya Savaşı, Vietnam gibi kültürel ve tarihsel olguların kronolojik bir çözümlemesi ile Amerikan mitlerini konu eden bu ders, Amerikan ulusal karakteri ve Amerikan idealleri olarak demokrasi, özgürlük ile eşitlik ve bireyciliğin diğer uluslardan farklı coğrafi koşullarda biçimlenişini ele alacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Programının Tanıtımı ve Ders Politikalarının Tartışılması | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Ulusal Başlangıçlar ve Sömürge Dönemi: Kaptan John Smith, A Description of New England | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Ulusal Başlangıçlar: Benjamin Franklin, Poor Richard’s Almanack | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Ulusal Başlangıçlar: Washington Irving, Rip Van Winkle | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Ulusal Başlangıçlar: James Fenimore Cooper, The Last of the Mohicans | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Ulusal Başlangıçlar: Edgar Allan Poe, Tell Tale Heart ve Raven | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Ulusal Başlangıçlar: Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romantizm ve Akıl: Ralph Waldo Emerson, Self Reliance | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Romantizm ve Akıl: Henry David Thoreau, Civil Disobedience | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Romantizm ve Akıl: Herman Melville, Moby-Dick | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Romantizm ve Akıl: Walt Whitman, Leaves of Grass | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Romantizm ve Akıl: Emily Dickinson, I'm nobody! Who are you? | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Romantizm ve Akıl: Mark Twain, Life on the Mississippi | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gray, R. (2011). A History of American Literature. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. | |
2 | Bode, Carl (1995). Highlights of American Literature | |
3 | Rozakis, Laurie (1995). Instant American Literature | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |