|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin, Amerikan kültürü ve tarihini genel hatlarıyla tanıyabilecek, Amerikan kültürünü Amerikan İç Savaşı sonundan günümüze kadar olan dönemde tanıyacak ve yaşanan tarihsel, ekonomik, kültürel ve toplumsal olayların etkilerini inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1850'li yıllardan günümüze Amerikan edebiyat tarihi hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Edebiyatın ele alınan dönemlerde toplumsal yaşantıyı nasıl yansıttığını öğrenebilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Amerikan Edebiyatının genel hatları hakkında açıklamalarda bulunabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Amerikan İç Savaşı sonundan günümüze kadar olan dönemde Amerika'da yaşanan tarihsel, ekonomik, kültürel ve toplumsal olayları içermektedir. Bu ders, Amerikan kültürünü tanımlayan fikir akımlarını kapsayacak şekilde merkezi öneme sahip temsilcilerini tarihsel dönemler içerisinde tanıtarak tarihsel, siyasal ve toplumsal bağlamda Amerikan karakterini ve kültürünü belirleyen kavramlar ve Amerikan geleneklerinin ardında yatan düşünceler üzerine yoğunlaşır, bunları seçilmiş edebiyat eserleri üzerinde inceler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GERÇEKÇİLİK VE DOĞACILIK: Mark Twain, Jumping Frog | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
2 | GERÇEKÇİLİK VE DOĞACILIK: Henry James, The Real Thing Kate Chopin, The Story of an Hour | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
3 | GERÇEKÇİLİK VE DOĞACILIK: Jack London, To Build A Fire Stephen Crane, The Open Boat | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
4 | MODERNİZM VE DENEYSELCİLİK: ŞİİR | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
5 | ŞİKAGO EKOLÜ: Carl Sandburg, Chicago Robert Frost, The Road Not Taken William C. Williams, Red Wheelbarrow | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
6 | MODERNİZM VE DENEYSELCİLİK: DÜZYAZI | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
7 | Hemingway, The Old Man and the Sea | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | SİYAH AMERİKALININ YÜKSELİŞİ: HARLEM RÖNESANSI: Countee Cullen, Langston Hughes | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
10 | AMERİKAN ŞİİRİ: GELENEĞE KARŞI ÇIKMA (1990 LARA KADAR): Sylvia Plath, Lady Lazarus | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
11 | BEAT ŞAİRLERİ: Allen Ginsberg, America NEW YORK EKOLÜ: John Ashberry The One Thing That Can Save America | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
12 | YERLİ AMERİKLI ŞİİRİ: Louise Erdrich Family Reunion AFRİKALI AMERİKALI ŞİİRİ amiri baraka, Three Modes of History and Culture | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
13 | POSTMODERNİZM: Toni Cade Bambara, John Barth, Donald Barthelme | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
14 | POSTMODERNİZM: Toni Cade Bambara, John Barth, Donald Barthelme | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Konu anlatımı, sınıf içi tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gray, R. (2011). A History of American Literature. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. | |
2 | Rozakis, Laurie (1995). Instant American Literature | |
3 | Bode, Carl (1995). Highlights of American Literature | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |