|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerine klasik mitoloji öğretmek için hazırlanmış bir modüldür. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klasik Yunan ve Roma mitolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mitlerin kültürel geçmişini anlatabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yunan ve Roma mitolojisinin Avrupa edebiyatlarına etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | 19. ve 20. yüzyıl mitoloji çalışmaları ile ilgili bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Klasik mitolojinin İngiliz Rönesans edebiyatı ve Shakespeare'in yazınına olan etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu modülde öğrenciler klasik Yunan Ve Roma mitolojisinden seçilmiş eserler okur ve mitoloji incelemelerine dair bilgiler öğrenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mitolojiye giriş, Mitoloji Nedir, “Klasik” ve “mitoloji” tanımları; Yunan ve Roma mitolojisinin kaynakları; Mitin doğası ve işlevine ilişkin 19. ve 20. yüzyıl teorileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Neden Mit?; “İlk Kaos vardı” - Hesiodos'un Theogony'sindeki yaratılış hikayesi ile Ovid'in Metamorphoses'ındaki versiyonu. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Olimposluların Hükümdarlığı; Ölümsüzler ve Ölümlüler - Hesiodos'un Theogony'si; Zeus'un evlilikleri ve Athena'nın alnından doğuşu. Hesiodos'un Theogony'si ile Yunan tanrılarının özellikleri; Hesiodos'un Theogony and Works and Days adlı eserinde yer alan Prometheus ve Pandora miti | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | “Homeric Hymn to Demeter”.eserinde Demeter, Persephone ve Hades öyküsü | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Apollo ve Artemis; Hermes ve Dionysos karşılaştırması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | “Afrodit'e Homerik İlahiler”- Kahkahayı Seven Afrodit; Kültür, Tarihöncesi ve “Büyük Tanrıça” Afrodit | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | "Beş Irk Efsanesi".- Hesiod Works and Days eseri ve Ovid’in Metamorphoses eseri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Efsaneden Tarihe ve Geriye; En Büyük Kahraman - “Herakles ve on iki görevi” | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Truva atı savaşı; Atreus'un Korkunç Evi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Kanlı İntikam, Adalet ve Hiddetler; Kral Oedipus'un Trajedileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Canavar Dişiler ve Dişi Canavarlar; Romalı Kurucular, Roma Masalları - Dubois, Kentaurlar ve Amazonlar. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | “Tanrılar Yararlıdır”; Ovid'den Yıldızlara - Ovid'in daha sonraki Avrupa kültürü, İngiliz edebiyatı ve Shakespeare üzerindeki etkisi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Kitap I; Ovid, Metamorfozlar, Kitap 13'den “Truva'nın Düşüşü”ne kadar; Virgil, Aeneid, Kitap 2. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Genel inceleme haftası | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Homeric Hymns (to Apollo, Aphrodite, Demeter, Hermes) | |
2 | Hesiod, Theogony and Works and Days c. 700 BCE | |
3 | Virgil, Aeneid c. 29-19 BCE | |
4 | Apollodorus, The Library of Greek Mythology c. 1st and 2nd centuries | |
5 | Ovid, Metamorphoses c. AD 4 | |
6 | Three Theban Plays c. 4 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |