|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Antik Yunan destanları İlyada ve Odessa ile Roma destanı Aeneid'i tanıtmaktır. Öğrenciler destan türü hakkında bilgi edinir; bu edebi türün nasıl yorumlandığını öğrenir ve Antik Yunan ve Roma kültürü ve tarihine dair okumalar yapar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Destan türü ve yazarları hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Destan türü ve sözlü edebiyat geleneği arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antik Yunan ve Roma destanlarının mitik geri planı hakkında incelemeler yapabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Antik Yunan ve Roma kültürü ve tarihi hakkında detaylı okumalar yapabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Destanların önemli sahnelerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antik Yunan ve Roma mitlerine; ve Epiklerin kurgulandığı döneme bakış; Sözlü edebiyat geleneğine bakış; İlyada, Odessa, ve Aeneid eserlerinin olay örgüsü, karakterleri ve tema incelemesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antik Yunan ve Roma Edebiyatına Giriş | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Homeros Destanına Giriş; Homeros Sorusu; Görkem & Onur ve Akhilleus'un Gazabı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | İlyada Kitapları 3-4, 6-12: Truva Surları İçinde; Aşil Elçiliği ve Zafer Paradoksu | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | İlyada Kitapları 13-14, 16-17: Tanrıların Rolü; En Uzun Gün ve Patroclus'un Ölümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | İlyada Kitapları 18-24: Akhilleus Savaşa Geri Dönüyor; Akhilleus ve Hektor & Düşmanların Gözyaşları: Akhilleus ve Priam | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | 85 / 5,000 Translation results Translation result Odyssey Kitapları 1-6: Kahramanın Eve Dönüşü, Misafirler ve Ev Sahipleri ve Bir Tanrıça ve Bir Prenses | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Odyssey Kitapları 7-12 | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Odyssey Kitapları 13-19 | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Odyssey Kitapları 20-24 | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Roma Kültürü ve Tarihine Giriş; Aeneas'tan Romulus ve Roma'ya, Augustus ve Virgil'e | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Aeneid Kitapları 1-4: Aeneid'in Açılışı; Truva'dan Kartaca'ya ve Mutsuz Dido'ya | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Aeneid Kitapları 5-10 | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Aeneid Kitapları 11-12 | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Genel inceleme haftası | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Homer's the Iliad and the Odyssey | |
2 | Virgil's Aeneid | |
3 | Homeric Hymns | |
4 | Ovid- Metamorphoses | |
5 | Aeschylus's Oresteia | |
6 | Sophocles's Oedipus Trilogy | |
7 | Euripides's Medea, Hippolytus and the Bacchae. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |