|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin ileri seviyede İngilizce dilbilgisi kurallarını kavrayarak üst düzey dilbilgisi kavramlarını özümsemesini ve bu bilgiler sayesinde konuşma, yazma, okuma ve dinleme gibi becerileri Avrupa Ortak Önerileri Çerçevesi'nde B2+ seviyesinde kullanmalarını sağlamaktır. Bu ders ayrıca öğrencilerin ilerleyen dönemlerde okuyacağı ileri seviye edebi metinler için öğrencileri hazırlamayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Önemli dilbilgisi kurallarının ayırdına varabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okudukları metinleri açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dinlediklerini anlar ve sonrasında soru sorabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hâle gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanır. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öğrenciler karmaşık dilbilgisi yapıları ve incelikli dil kullanımıyla ilgili detaylara inerler. Konular arasında ileri seviye cümle yapıları, koşullu cümleler, dolaylı anlatım gibi konular vardır. Bu derste kapsamlı alıştırmalar yapılıp gerçek metinler derinlemesine incelencektir. Bu şekilde, bu dersi alan öğrenciler İngilizce dilbilgisini ileri düzeyde anlama ve ustalıkla kullanma becerilerini geliştireceklerdir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; dersin amacının, prosedürünün ve değerlendirmesinin tartışılması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması | Anlatma, Tartışma |
2 | Dinleme Metni / Okuma Parçası (Dinleme ; Okuma; kavrama soruları; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; Öbeksi eylemler parçasına göre (1) up - down; Paragraf yazma | Anlatma, Tartışma |
3 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması; Öbeksi eylemler parçasına göre (2) away - off | Anlatma, Tartışma |
4 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; İlgi Cümleciği | Anlatma, Tartışma |
5 | Dinleme Metni/ Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; Paragraf yazma | Anlatma, Tartışma |
6 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması; İlgi cümleciği | Anlatma, Tartışma |
7 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması;Öbeksi eylemler parçasına göre (3) in - on | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dinleme Metni/ Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; Paragraf yazma. | Anlatma, Tartışma |
10 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması; Koşul cümleciği | Anlatma, Tartışma |
11 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması; Edilgen Çatı | Anlatma, Tartışma |
12 | Dinleme Metni/ Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; Paragraf yazma. | Anlatma, Tartışma |
13 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması; Derecelendirilebilir ve derecelendirilemez sıfatları niteleme | Anlatma, Tartışma |
14 | Okuma Parçası ; Okuma; kavrama soruları; sözcük çalışması; farklı yapılar kullanarak yeniden yazma çalışması; benzer tümceler arasındaki farkı bulma alıştırması; Devrik yapı | Anlatma, Tartışma |
15 | Reading Text (Comprehension questions, vocabulary, paraphrase; Difference in meaning between similar sentences; Phrasal verbs with particles (4) over - out | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Advanced Grammar in Use: A Self-study reference and Practice Book for Advanced Learners of English | |
2 | English Grammar in Use | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından seçilen materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |