Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 301 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 301 Adı: İNGİLİZ ŞİİRİ VE DÜZYAZISI III Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciye 18. yüzyıl ve İngiliz Romantik döneminin tarihsel ve kültürel olaylarını değerlendirebilecek, şiir ve düzyazının bu süreç içerisinde nasıl geliştiğini gözlemleyebilecek ve seçilmiş olan edebi eserleri söz konusu gelişmeler ışığında yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır. Bu ders aynı zamanda Romantik akımın 18. yüzyılda İngiltere'de görülen Neo-klasik akımdan nasıl ayrıştığını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Neoklasik akımın doğuşunu, gelişimini ve İngiliz şiiri üzerindeki etkilerini açıklayabilir. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dönemin başlıca yazarlarını ve eserlerini tartışır ve özelliklerini bulabilir. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Romantik dönem İngiliz edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda algılayabilir. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste, öncelikle Restorasyon döneminden itibaren 18. yüzyılın tarih ve edebiyatı tanıtılır ve İngiliz Romantik dönemi edebiyatı hakkında bilgi verilir. Sonrasında Neo-klasik (Dryden, Swift, Pope Johnson, Addison ve Steele), Erken-Romantik (Thomas Gray ve Robert Burns) ve Romantik (Blake, Wordsworth, Coleridge, Byron, Shelley ve Keats) dönem İngiliz edebiyatının başlıca şairlerinin ve yazarlarının eserlerinden örnekler incelenir ve karşılaştırılır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Restorasyon dönemi ve 18. yüzyıl hakkında genel bilgi Anlatma, Tartışma
2 Neoklasisizmin doğuşu ve gelişimi, tarihi, sosyal ve edebi gelişmeler Anlatma, Tartışma
3 Kullanılan başlıca edebi türler ve özellikleri Anlatma, Tartışma
4 Başlıca Neoklasik şairler ve eserlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma
5 Eserlerde ortaya konan Neoklasik özellikler Anlatma, Tartışma
6 Eserlerde ortaya koyulan Neoklasik özellikler Anlatma, Tartışma
7 Diğer Neoklasik şairler ve eserlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Romantik dönem öncesi şiiri ve Romantik akımın doğuşu ve gelişimi Anlatma, Tartışma
10 Romantik dönem öncesi şairlerin başlıca eserlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma
11 İngiliz Romantik geleneğinin temel prensipleri Anlatma, Tartışma
12 İngiliz Romantik geleneğinin temel prensipleri Anlatma, Tartışma
13 Romantik dönem şairlerinin temel eserlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma
14 Romantik dönem şairlerinin temel eserlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tradition. Douglas Canfield ve J. Paul Hunter ed. Rhetorics of Order/Ordering Rhetorics in English Neoclassical Literature.
2 Introduction to Romanticisim
3 Norton Anthology of English Literature
4 Duncan Wu, ed. Romanticism: A Critical Reader.
5 Howard Erskine-Hill. The Augustan Idea in English Literature.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim elemanı tarafından belirlenecek materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 167