|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye 18. yüzyıl ve İngiliz Romantik döneminin tarihsel ve kültürel olaylarını değerlendirebilecek, şiir ve düzyazının bu süreç içerisinde nasıl geliştiğini gözlemleyebilecek ve seçilmiş olan edebi eserleri söz konusu gelişmeler ışığında yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır. Bu ders aynı zamanda Romantik akımın 18. yüzyılda İngiltere'de görülen Neo-klasik akımdan nasıl ayrıştığını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Neoklasik akımın doğuşunu, gelişimini ve İngiliz şiiri üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dönemin başlıca yazarlarını ve eserlerini tartışır ve özelliklerini bulabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Romantik dönem İngiliz edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda algılayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, öncelikle Restorasyon döneminden itibaren 18. yüzyılın tarih ve edebiyatı tanıtılır ve İngiliz Romantik dönemi edebiyatı hakkında bilgi verilir. Sonrasında Neo-klasik (Dryden, Swift, Pope Johnson, Addison ve Steele), Erken-Romantik (Thomas Gray ve Robert Burns) ve Romantik (Blake, Wordsworth, Coleridge, Byron, Shelley ve Keats) dönem İngiliz edebiyatının başlıca şairlerinin ve yazarlarının eserlerinden örnekler incelenir ve karşılaştırılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Restorasyon dönemi ve 18. yüzyıl hakkında genel bilgi | Anlatma, Tartışma |
2 | Neoklasisizmin doğuşu ve gelişimi, tarihi, sosyal ve edebi gelişmeler | Anlatma, Tartışma |
3 | Kullanılan başlıca edebi türler ve özellikleri | Anlatma, Tartışma |
4 | Başlıca Neoklasik şairler ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
5 | Eserlerde ortaya konan Neoklasik özellikler | Anlatma, Tartışma |
6 | Eserlerde ortaya koyulan Neoklasik özellikler | Anlatma, Tartışma |
7 | Diğer Neoklasik şairler ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romantik dönem öncesi şiiri ve Romantik akımın doğuşu ve gelişimi | Anlatma, Tartışma |
10 | Romantik dönem öncesi şairlerin başlıca eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
11 | İngiliz Romantik geleneğinin temel prensipleri | Anlatma, Tartışma |
12 | İngiliz Romantik geleneğinin temel prensipleri | Anlatma, Tartışma |
13 | Romantik dönem şairlerinin temel eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
14 | Romantik dönem şairlerinin temel eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tradition. Douglas Canfield ve J. Paul Hunter ed. Rhetorics of Order/Ordering Rhetorics in English Neoclassical Literature. | |
2 | Introduction to Romanticisim | |
3 | Norton Anthology of English Literature | |
4 | Duncan Wu, ed. Romanticism: A Critical Reader. | |
5 | Howard Erskine-Hill. The Augustan Idea in English Literature. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenecek materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |