|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin Shakespeare’i, döneminin sosyal, kültürel, siyasi ve edebi bağlamı içinde tanıyabilecek, onun edebi gelişimini ve İngiliz edebiyatına yaptığı katkıyı gözlemleyebilecek, trajedi anlayışını ve kullanımını kavrayabilecek, farklı türlerdeki oyunlarının edebi ve kuramsal özelliklerini tanıyabilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazarların eserlerini biçim ve içerik açısından inceleyebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Shakespeare'i Elizabeth dönemi kültürel ortamı ışığında yorumlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Shakespeare tiyatrosuna ait oyunların içerik ve teknikleriyle ilgili yorum yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Shakespeare’in yazmış olduğu trajedilerden örnekler dönemin toplumsal, siyasal, kültürel ve edebi alanlarda görülen gelişmeler ışığında tartışılır. Shakespeare'in dönemindeki kültürel koşullar ortaya koyulur ve Shakespeare'in İngiliz edebiyatına sunduğu katkılar gösterilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elizabeth dönemi tiyatrosuna genel bakış (The Globe Theatre) | Anlatma, Tartışma |
2 | Shakespeare’in edebi gelişiminin ve özelliklerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
3 | Romeo & Juliet | Anlatma, Tartışma |
4 | Romeo & Juliet | Anlatma, Tartışma |
5 | Romeo & Juliet | Anlatma, Tartışma |
6 | Hamlet | Anlatma, Tartışma |
7 | Hamlet | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hamlet | Anlatma, Tartışma |
10 | Hamlet | Anlatma, Tartışma |
11 | Hamlet | Anlatma, Tartışma |
12 | Macbeth | Anlatma, Tartışma |
13 | Macbeth | Anlatma, Tartışma |
14 | Macbeth | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A.C. Bradley. Shakespearean Tragedy. | |
2 | Lily Campbell. Shakespeare’s “Histories”: Mirrors of Elizabethan Policy. | |
3 | E. K. Chambers. The Elizabethan Stage. | |
4 | Northrop Frye. Fools of Time: Studies in Shakespearean Tragedy. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından seçilen trajediler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |