Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 305 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 305 Adı: İNGİLİZ ROMANI I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciye İngiliz romanının doğduğu tarihî ve sosyo-kültürel koşulları tanımasını, gerçekçilik ve biçimsel gerçekçilik akımını tartışmasını ve bu türü diğer yazım türlerinden ayırt eden özellikleri incelemesini sağlayacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İngiliz Romanı’nın doğuşunda etkili olan temel sosyo-kültürel ve ekonomik özellikleri ayırt edebilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 18. yüzyılla birlikte gelişen, biçimsel gerçekçiliğin unsurlarını tanımlar ve döneme ait başlıca romanlarda tespit edebilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Romanlardaki sosyal ve politik hiciv kullanımını dönemin olayları ve kişileriyle ilişkilendirerek analiz edebilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste, İngiliz romanının ilk örnekleri çözümlenip tartışılır, öğrenciler roman türünün doğuşu ve edebi özellikleri hakkında bilgilendirilir. Romanın bir edebi tür olarak 18. yüzyılda ortaya çıkışı, sosyal, tarihsel, felsefi ve teorik gelişimi, romanda gerçekçilik kavramı ve 18. yüzyıl romanını temsil eden yazarların eserleri kültürel, edebi, sosyal ve felsefi bağlamlarda incelenir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İngiliz Romanına giriş ve romanın bir tür olarak tanıtılması Anlatma, Tartışma
2 Romanın alt türlerinin tanıtılması ve örneklendirilmesi Anlatma, Tartışma
3 18. yüzyıl bağlamında romanın tür olarak gelişiminin incelenmesi Anlatma, Tartışma
4 Erken bir roman örneğinin dönemin tarihsel, kültürel ve politik özellikleri çerçevesinde tanıtılması ve tartışılması Anlatma, Tartışma
5 Erken bir roman örneğinin dönemin tarihsel, kültürel ve politik özellikleri çerçevesinde tanıtılması ve tartışılması Anlatma, Tartışma
6 Biçimsel Gerçekçiliğin incelenmesi Anlatma, Tartışma
7 Gerçekçi Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Gerçekçi Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
10 Pikaresk Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
11 Pikaresk Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
12 Mektup Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
13 Mektup Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
14 Gotik Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
15 Gotik Romanın incelenmesi Anlatma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ian Watt. The Rise of the Novel.
2 Dennis Walder. The Realist Novel.
3 Alan Dugald Mckillop. The Early Masters of English Fiction.
4 Michael McKeon. The Origins of the English Novel.
5 Terry Eagleton. The English Novel: An Introduction.
6 Robinson Crusoe
7 Moll Flanders
8 Tom Jones
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim elemanı tarafından belirlenecek kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 167