|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye İngiliz romanının doğduğu tarihî ve sosyo-kültürel koşulları tanımasını, gerçekçilik ve biçimsel gerçekçilik akımını tartışmasını ve bu türü diğer yazım türlerinden ayırt eden özellikleri incelemesini sağlayacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiliz Romanı’nın doğuşunda etkili olan temel sosyo-kültürel ve ekonomik özellikleri ayırt edebilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 18. yüzyılla birlikte gelişen, biçimsel gerçekçiliğin unsurlarını tanımlar ve döneme ait başlıca romanlarda tespit edebilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Romanlardaki sosyal ve politik hiciv kullanımını dönemin olayları ve kişileriyle ilişkilendirerek analiz edebilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, İngiliz romanının ilk örnekleri çözümlenip tartışılır, öğrenciler roman türünün doğuşu ve edebi özellikleri hakkında bilgilendirilir. Romanın bir edebi tür olarak 18. yüzyılda ortaya çıkışı, sosyal, tarihsel, felsefi ve teorik gelişimi, romanda gerçekçilik kavramı ve 18. yüzyıl romanını temsil eden yazarların eserleri kültürel, edebi, sosyal ve felsefi bağlamlarda incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngiliz Romanına giriş ve romanın bir tür olarak tanıtılması | Anlatma, Tartışma |
2 | Romanın alt türlerinin tanıtılması ve örneklendirilmesi | Anlatma, Tartışma |
3 | 18. yüzyıl bağlamında romanın tür olarak gelişiminin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
4 | Erken bir roman örneğinin dönemin tarihsel, kültürel ve politik özellikleri çerçevesinde tanıtılması ve tartışılması | Anlatma, Tartışma |
5 | Erken bir roman örneğinin dönemin tarihsel, kültürel ve politik özellikleri çerçevesinde tanıtılması ve tartışılması | Anlatma, Tartışma |
6 | Biçimsel Gerçekçiliğin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
7 | Gerçekçi Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gerçekçi Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
10 | Pikaresk Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
11 | Pikaresk Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
12 | Mektup Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
13 | Mektup Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
14 | Gotik Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
15 | Gotik Romanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ian Watt. The Rise of the Novel. | |
2 | Dennis Walder. The Realist Novel. | |
3 | Alan Dugald Mckillop. The Early Masters of English Fiction. | |
4 | Michael McKeon. The Origins of the English Novel. | |
5 | Terry Eagleton. The English Novel: An Introduction. | |
6 | Robinson Crusoe | |
7 | Moll Flanders | |
8 | Tom Jones | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenecek kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |