|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sömürge döneminden başlayarak 19. yüzyılın sonuna kadar erken dönem Amerikan Edebiyatını öğretmeyi amaçlamaktadır. Sömürgecilik dönemi, uluslaşma, aydınlanma dönemi, romantik dönem gibi ana başlıklar altında yaşadıkları dönemin edebî ve fikir hayatını yansıtan yazar, şair ve diğer aydınların ortaya koydukları temel kavram, akım ve öğretiler, dönemin sosyal ve tarihi süreci ışığında incelenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini adlandırabilir ve tanımlayabilir. |
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Edebiyatın temel kavramlarını edebi metinlerin içinde tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Amerikan Edebiyatındaki önemli yazarlar hakkında bilgiler paylaşabilir. |
PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. PÇ-14 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Amerikan Kültürünü oluşturan Arınmacılar, Göç, Yerleşim, Frontier Hareketi, Kölelik, İç savaş, Endüstrileşme, Büyük Darboğaz, I. ve II. Dünya Savaşı, Vietnam gibi kültürel ve tarihsel olguların kronolojik bir çözümlemesi ile Amerikan mitlerini konu eden bu ders, Amerikan ulusal karakteri ve Amerikan idealleri olarak demokrasi, özgürlük ile eşitlik ve bireyciliğin diğer uluslardan farklı coğrafi koşullarda biçimlenişini ele alacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Programının Tanıtımı ve Ders Politikalarının Tartışılması | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Ulusal Başlangıçlar ve Sömürge Dönemi: Kaptan John Smith, A Description of New England | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Ulusal Başlangıçlar: Benjamin Franklin, Poor Richard’s Almanack | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Ulusal Başlangıçlar: Washington Irving, Rip Van Winkle | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Ulusal Başlangıçlar: James Fenimore Cooper, The Last of the Mohicans | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Ulusal Başlangıçlar: Edgar Allan Poe, Tell Tale Heart ve Raven | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Ulusal Başlangıçlar: Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romantizm ve Akıl: Ralph Waldo Emerson, Self Reliance | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Romantizm ve Akıl: Henry David Thoreau, Civil Disobedience | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Romantizm ve Akıl: Herman Melville, Moby-Dick | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Romantizm ve Akıl: Walt Whitman, Leaves of Grass | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Romantizm ve Akıl: Emily Dickinson, I'm nobody! Who are you? | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Romantizm ve Akıl: Mark Twain, Life on the Mississippi | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Books |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |