|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin okuma, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma gibi etkili çalışma yöntemlerini kazanmasını, araştırma ödevi hazırlama sürecinde konu seçme, kütüphaneleri kullanma, bibliyografya hazırlama, intihalden kaçınma ve akademik yazı yazma gibi konulara yönelik bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Akademik araştırma çeşitlerini ve araştırma ödevi kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma sürecinde karşılaşacağı farklı kaynakları, bu kaynakları edinebileceği veri tabanlarını, kütüphaneleri ve diğer elektronik ve gerçek ortamları kullanabilir. |
PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma ödevi hazırlamada takip edilmesi gereken adımları, içerik ve format düzenlemeleriyle ilgili kuralları uygulayabilir. |
PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-20 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öncelikle öğrencilerin sosyal ve beşeri bilimlerde, özellikle de edebiyat alanında araştırma sistematiğine, araştırma etiğine ve bilimsel yönteme uygun bir bilimsel tutum geliştirmelerini sağlayacak çalışmalar yapılır. Daha sonra, öğrencilere araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgi ve bu bilgiyi araştırmada uygulama ve yorumlama becerisi kazandırmaya yönelik olarak, araştırma teknikleri ile ilgili terimler, kütüphane ve elektronik kaynakların kullanımı, araştırma konusu seçme (konuyu daraltma), kaynak taraması yapma (kaynakça tekniği), ön kaynakça (kaynakça kartları üzerine), not kartları, yazı taslağı hazırlama gibi konular ele alınır. Dönem boyunca devam eden bir süreçte, öğrencilerin MLA (Modern Language Association) yazım formatını kullanarak uygun bir araştırma ödevi yazmaları sağlanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, “araştırma”nın tanımı | Anlatma, Tartışma |
2 | Çalışma ve sınav becerileri: okuma, göz gezdirme, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma | Anlatma, Tartışma |
3 | Araştırmayı planlama, kütüphaneyi ve elektronik kaynakları kullanma, kütüphaneye ve bilgisayar laboratuvarına ziyaret | Anlatma, Tartışma |
4 | MLA formatı, akademik kaynak çeşitleri | Anlatma, Tartışma |
5 | Alıntılama biçimi | Anlatma, Tartışma |
6 | Bibliyografya taslağı oluşturma | Anlatma, Tartışma |
7 | Not alma, not kartı hazırlama | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İntihal, intihalden kaçınma | Anlatma, Tartışma |
10 | Konu seçme, konu sınırlama, ana fikri barındıran cümle (tez cümlesi), taslak hazırlama | Anlatma, Tartışma |
11 | Bibliyografya taslağı ve not kartı değerlendirmesi | Anlatma, Tartışma |
12 | Yazım teknikleri: noktalama, alıntılar | Anlatma, Tartışma |
13 | Yazım teknikleri: noktalama, alıntılar | Anlatma, Tartışma |
14 | Araştırma ödevi formatı: metin biçimlendirme, belgelendirme, kaynakça hazırlama | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Joseph Gibaldi. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th ed. | |
2 | Booth, Wayne C, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. 3rd ed. Chicago: The U of Chicago P, 2008. Print. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dersi veren öğretim elemanı tarafından seçilecek materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 78 |