Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 309 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 309 Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin okuma, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma gibi etkili çalışma yöntemlerini kazanmasını, araştırma ödevi hazırlama sürecinde konu seçme, kütüphaneleri kullanma, bibliyografya hazırlama, intihalden kaçınma ve akademik yazı yazma gibi konulara yönelik bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Akademik araştırma çeşitlerini ve araştırma ödevi kavramını tanımlayabilir. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Araştırma sürecinde karşılaşacağı farklı kaynakları, bu kaynakları edinebileceği veri tabanlarını, kütüphaneleri ve diğer elektronik ve gerçek ortamları kullanabilir. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Araştırma ödevi hazırlamada takip edilmesi gereken adımları, içerik ve format düzenlemeleriyle ilgili kuralları uygulayabilir. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-20 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste, öncelikle öğrencilerin sosyal ve beşeri bilimlerde, özellikle de edebiyat alanında araştırma sistematiğine, araştırma etiğine ve bilimsel yönteme uygun bir bilimsel tutum geliştirmelerini sağlayacak çalışmalar yapılır. Daha sonra, öğrencilere araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgi ve bu bilgiyi araştırmada uygulama ve yorumlama becerisi kazandırmaya yönelik olarak, araştırma teknikleri ile ilgili terimler, kütüphane ve elektronik kaynakların kullanımı, araştırma konusu seçme (konuyu daraltma), kaynak taraması yapma (kaynakça tekniği), ön kaynakça (kaynakça kartları üzerine), not kartları, yazı taslağı hazırlama gibi konular ele alınır. Dönem boyunca devam eden bir süreçte, öğrencilerin MLA (Modern Language Association) yazım formatını kullanarak uygun bir araştırma ödevi yazmaları sağlanır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, “araştırma”nın tanımı Anlatma, Tartışma
2 Çalışma ve sınav becerileri: okuma, göz gezdirme, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma Anlatma, Tartışma
3 Araştırmayı planlama, kütüphaneyi ve elektronik kaynakları kullanma, kütüphaneye ve bilgisayar laboratuvarına ziyaret Anlatma, Tartışma
4 MLA formatı, akademik kaynak çeşitleri Anlatma, Tartışma
5 Alıntılama biçimi Anlatma, Tartışma
6 Bibliyografya taslağı oluşturma Anlatma, Tartışma
7 Not alma, not kartı hazırlama Anlatma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 İntihal, intihalden kaçınma Anlatma, Tartışma
10 Konu seçme, konu sınırlama, ana fikri barındıran cümle (tez cümlesi), taslak hazırlama Anlatma, Tartışma
11 Bibliyografya taslağı ve not kartı değerlendirmesi Anlatma, Tartışma
12 Yazım teknikleri: noktalama, alıntılar Anlatma, Tartışma
13 Yazım teknikleri: noktalama, alıntılar Anlatma, Tartışma
14 Araştırma ödevi formatı: metin biçimlendirme, belgelendirme, kaynakça hazırlama Anlatma, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Joseph Gibaldi. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th ed.
2 Booth, Wayne C, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. 3rd ed. Chicago: The U of Chicago P, 2008. Print.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Dersi veren öğretim elemanı tarafından seçilecek materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 78