|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin, 1980’den 2000'e kadar olan dönemde İngiliz tiyatrosunda görülen önemli akımları siyasal, sosyal ve kültürel geçmişiyle ilişkilendirerek inceleyebilecek, söz konusu dönemde yazılmış oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1980’den 2000'e kadar yazılmış olan İngiliz tiyatrosu örneklerini, dönemin siyasal, sosyal ve kültürel arka planıyla ilişkilendirerek inceler. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Söz konusu dönemde yazılmış İngiliz oyun yazarlarına ait eserleri karşılaştırabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bu oyun yazarlarının eserlerini, biçim ve içerik açısından derinlemesine inceleyip yorumlayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, 1980’ler sonrası İngiliz Tiyatrosu, 1980’ler sonrası döneme ait gelişmeler, değişimler ve akımlar, propoganda tiyatrosu, feminizm, çok-kültürlülük konuları örneklenerek kapsamlı biçimde ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma, Tartışma |
2 | Absürd Tiyatro örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
3 | “Öfkeli Genç Kuşak” Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
4 | Kitchen Sink Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
5 | Kitchen Sink Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
6 | Kitchen Sink Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
7 | İngiliz-İrlanda Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vahşet Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
10 | 20. yüzyıl Töre Komedisi örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
11 | 20. yüzyıl Töre Komedisi örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
12 | Epik Tiyatro örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
13 | Psikolojik Drama örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
14 | Feminist Drama örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Richard Eyre. Changing Stages: A View of British Theatre in the Twentieth Century. | |
2 | Ronald Hayman. British Theatre since 1955: A Reassessment. | |
3 | Susan Rusinko. British Drama, 1950 to the Present: A Critical History. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından seçilen metinler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |