Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 304 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 304 Adı: İNGİLİZ TİYATROSU IV Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin, 1980’den 2000'e kadar olan dönemde İngiliz tiyatrosunda görülen önemli akımları siyasal, sosyal ve kültürel geçmişiyle ilişkilendirerek inceleyebilecek, söz konusu dönemde yazılmış oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 1980’den 2000'e kadar yazılmış olan İngiliz tiyatrosu örneklerini, dönemin siyasal, sosyal ve kültürel arka planıyla ilişkilendirerek inceler. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Söz konusu dönemde yazılmış İngiliz oyun yazarlarına ait eserleri karşılaştırabilir. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bu oyun yazarlarının eserlerini, biçim ve içerik açısından derinlemesine inceleyip yorumlayabilir. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste, 1980’ler sonrası İngiliz Tiyatrosu, 1980’ler sonrası döneme ait gelişmeler, değişimler ve akımlar, propoganda tiyatrosu, feminizm, çok-kültürlülük konuları örneklenerek kapsamlı biçimde ele alınır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatma, Tartışma
2 Absürd Tiyatro örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
3 “Öfkeli Genç Kuşak” Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
4 Kitchen Sink Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
5 Kitchen Sink Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
6 Kitchen Sink Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
7 İngiliz-İrlanda Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Vahşet Tiyatrosu örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
10 20. yüzyıl Töre Komedisi örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
11 20. yüzyıl Töre Komedisi örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
12 Epik Tiyatro örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
13 Psikolojik Drama örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
14 Feminist Drama örneği seçilen başlıca bir oyunun incelenmesi Anlatma, Tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Richard Eyre. Changing Stages: A View of British Theatre in the Twentieth Century.
2 Ronald Hayman. British Theatre since 1955: A Reassessment.
3 Susan Rusinko. British Drama, 1950 to the Present: A Critical History.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim elemanı tarafından seçilen metinler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 167