|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin 19. yüzyıl İngiliz Romanının temel özelliklerini, dönemin edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve teorik gelişimini, romanın tarihsel ve edebi dönüşümünde Endüstri Devrimi’nin önemini kavrayarak 19. yüzyıl İngiliz romanlarının temel niteliklerini ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 19. yüzyıl İngiliz romanlarındaki sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanıyabilir, yorumlayabilir ve tartışabilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 19. yüzyıla ait romanları analiz edip yorumlayabilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemin toplumsal olaylarını romanlardaki yansımaları ile yorumlayabilir. |
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öncelikle 19. yüzyıla kadar İngiliz Romanında ortaya çıkan teknik ve tematik değişimler değerlendirilir. Bu bağlamda, 19. yüzyıl İngiliz romanlarının, sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanıtılır, önceki dönem romanlarıyla farklılıkları ortaya konularak tartışılır ve ilgili eserler değerlendirilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Viktorya Dönemine genel bir bakış | Anlatma |
2 | Pride and Prejudice | Anlatma, Tartışma |
3 | Pride and Prejudice | Anlatma, Tartışma |
4 | Pride and Prejudice | Anlatma, Tartışma |
5 | Wuthering Heights | Anlatma, Tartışma |
6 | Wuthering Heights | Anlatma, Tartışma |
7 | Wuthering Heights | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Great Expectations | Anlatma, Tartışma |
10 | Great Expectations | Anlatma, Tartışma |
11 | Great Expectations | Anlatma, Tartışma |
12 | Mayor of Casterbridge | Anlatma, Tartışma |
13 | Mayor of Casterbridge | Anlatma, Tartışma |
14 | Mayor of Casterbridge | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Victorian Novel by Dennis Barbara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
The Victorian Novel by Dennis Barbara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |