|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sömürge döneminden başlayarak 19. yüzyılın sonuna kadar erken dönem Amerikan Edebiyatını öğretmeyi amaçlamaktadır. Sömürgecilik dönemi, uluslaşma, aydınlanma dönemi, romantik dönem gibi ana başlıklar altında yaşadıkları dönemin edebî ve fikir hayatını yansıtan yazar, şair ve diğer aydınların ortaya koydukları temel kavram, akım ve öğretiler, dönemin sosyal ve tarihi süreci ışığında incelenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini adlandırabilir ve tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Edebiyatın temel kavramlarını edebi metinlerin içinde tanımlayabilir |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Amerikan Edebiyatındaki önemli yazarlar hakkında bilgiler paylaşabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Amerikan Kültürünü oluşturan Arınmacılar, Göç, Yerleşim, Frontier Hareketi, Kölelik, İç savaş, Endüstrileşme, I. ve II. Dünya Savaşı, Vietnam gibi kültürel ve tarihsel olguların kronolojik bir çözümlemesi ile Amerikan mitlerini konu eden bu ders, Amerikan ulusal karakteri ve Amerikan idealleri olarak demokrasi, özgürlük ile eşitlik ve bireyciliğin diğer uluslardan farklı coğrafi koşullarda biçimlenişini ele alacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Programının Tanıtımı ve Ders Politikalarının Tartışılması | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Amerikan Kısa Öyküsü: 19. Yüzyıl Gelişmeleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Amerikan Kısa Öyküsü: 19. Yüzyıl Gelişmeleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Stephen Crane | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Edgar Allan Poe | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Gerçekçilik ve Tepki | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Gerçekçilik ve Tepki | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Düzyazı ve Şiirde Modern Sesler | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Düzyazı ve Şiirde Modern Sesler | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Düzyazı ve Şiirde Modern Sesler | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Ernest Hemingway | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Ernest Hemingway | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | William Faulkner | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gray, R. (2011). A History of American Literature. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. | |
2 | Bode, Carl (1995). Highlights of American Literature | |
3 | Rozakis, Laurie (1995). Instant American Literature | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |