Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 407 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 407 Adı: EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin eleştirinin temel işlevlerini, edebiyat incelemelerindeki önemini, eleştirinin kökenlerini ve Klasik Çağ’dan 20. yüzyıla kadar olan evrimini, kuramsal içeriğini ve kuramlarını kapsamlı olarak tanımasını ve metinler üzerinde uygulama çerçevesinde bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Edebiyat eleştirisi ve edebiyat kuram tanımlarını açıklayabilir. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Klasik ve Neo-klasik eleştiri akımlarını tespit edip, metinlerde analiz edebilir. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Platon ve Aristo’nun edebiyat kuramlarını karşılaştırabilir ve örnek verebilir. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Neo-Klasik kuram ve eleştirisini açıklayabilir ve ilgili kuramsal metinlerde inceleyebilir. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilerin edebiyat eleştirisinin temel işlevlerini, edebiyat incelemelerindeki önemini, eleştirinin kökenlerini ve Klasik Çağ'dan 20. yüzyıla kadar olan evrimini, kuramsal içeriğini ve kuramlarını kapsamlı olarak tanımasını sağlayacak kuramsal ve edebi metinler incelenir ve tartışılır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Edebiyat eleştirisi ve kuramına giriş Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Klasik dönem edebiyat eleştirisine giriş Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Önemli klasik dönem eleştirmen ve kuramcılarının ve eserlerinin tanıtılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Platon’un edebiyat kuramları, seçilen başlıca eserlerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Platon’un edebiyat kuramları, seçilen başlıca eserlerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Aristo’nun mimetik kuramı ve Platon'un edebiyat kuramı karşılaştırması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Aristo’nun mimetik kuramı ve Platon'un edebiyat kuramı karşılaştırması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Aristo’nun mimetik kuramı ve Platon'un edebiyat kuramı karşılaştırması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Horace’ın Ars Poetica adlı eserinin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Horace’ın Ars Poetica adlı eserinin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Rönesans edebiyat kuramlarına giriş Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Sir Philip Sidney ve Ben Jonson’ın kuramlarının incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Alexander Pope’ un Neo-Klasik kuramının incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Genel İnceleme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aristotle- Poetics.
2 Samuel Taylor Coleridge - Biographia Literaria
3 Horace- Ars Poetica.
4 Ben Jonson – Timber.
5 Platon- Socratic Dialogues ve The Republic.
6 Alexander Pope - An Essay on Criticism.
7 Sir Philip Sidney - An Apology for Poetry.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98