|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin, İngiliz sömürge tarihi ve bu dönem sonrasında yaşanan sosyal ve politik olayların hem İngiliz edebiyatı hem de sömürge devletleri edebiyatları üzerindeki etkilerini inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiliz sömürgecilik tarihini tartışabilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sömürgecilik dönemine ve smömürgecilik sonrası döneme ilişkin önemli terimleri ve başlıca eserleri açıklayabilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İngiltere’nin ve İngiliz Edebiyatı’nın sömürge ülkeleri edebiyatları ve kültürleri üzerindeki etkilerini anlatabilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sömürgecilik dönemi ve sömürgecilik dönemi sonrası edebiyat eserlerini sömürgecilik sonrası dönem edebiyat ve kültür kuramları ışığında yorumlayabilir ve tartışabilir |
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Edebiyat ve emperyalizm ilişkisi bağlamında, on altıncı yüzyıldan başlayarak Viktorya döneminde yükselişe geçen İngiliz sömürgeciliği tartışılır, bu olgunun edebi eserlerde işlenişi analiz edilir. Sömürgecilik döneminde İngiliz yazarların, sömürgecilik-sonrası dönemde de eski sömürgelerden gelen yazarların eserlerinin incelenmesi yoluyla sömürgeciliğin ve emperyalizmin İngiliz edebiyatı ve kültürü içerisindeki yeri incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Ders Tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | İngiliz sömürgecilik politikasının ve sömürgecilik tarihinin tanıtılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Sömürge ülkelerden bazılarının tanıtılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Sömürgecilik dönemi ve sömürgecilik sonrası döneme ait önemli terimlerin tanıtılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Roman) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Roman) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Şiir) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Tiyatro) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Tiyatro) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca kültürel metinlerin incelenmesi (Sanat) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Sömürgecilik dönemine ait seçilen başlıca kültürel metinlerin incelenmesi (Müzik) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Sömürgecilik sonrası döneme ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Şiir ve Tiyatro) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Sömürgecilik sonrası döneme ait seçilen başlıca bir eserin incelenmesi (Şiir ve Tiyatro) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edward Said. Culture and Imperialism. | |
2 | Edward Said. Orientalism. | |
3 | Michael Parker and Roger Starkey. Postcolonial Literatures. | |
4 | John McLeod. Beginning Postcolonialism. | |
5 | Robert Young. Postcolonialism. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |