|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Birinci Dünya Savaşı başlangıcından sonuna kadar olan dönemde ortaya çıkmış şiirsel üretimleri ve şairlerin "orijinal" savaş eserlerinin görüşümüzü nasıl şartlandırdığını incelemektir. Bu ders savaş şiirinin zengin çeşitliliğini ve içeriğini uzun zaman dilinde meydana gelen teknolojik değişimin ve savaşın doğasının değişimini ele alacaktır. Farklı dönemlerden seçilen metinler sayesinde, öğrenciler savaş şiirinin kültürel, sosyal ve politik yönden geçirdiği evreleri ölçümleyebileceklerdir. Ele alınacak unsurlar şöyle sıralanabilir: savaş şiiri ve edebi akımlar (imgelem/pastoral); cinsiyet ve kimliğin savaş şiirindeki temsili; savaş yazını ve din; savaş şiiri ve imparatorluk; savaş yaznının "turistik" yönü; muhariplerin sivillere olan tutumları. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birinci Dünya Savaşı süresince oluşmuş şiir dağarcığı hakkında bilgi ve yorumlama yeteneği kazanabilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı köklerden gelen şairlerin eserlerinin savaş "geleneğine" göre duruşlarını gözlemleyebilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürel ve politik şartlandırmaların eserlerin ortaya çıkışındaki rolü ayırt edebilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Savaş teknolojisindeki değişimin şiirlerde yarattığı değişimleri gözlemleyebilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders farklı milliyetlerden, Alman, Türk ve İngiliz, askerlerin savaşın başından sonuna kadar olan süreçteki tepkilerini incelemektedir. Bu askerlerin hissiyatı ve gözlemleri ve savaş hakkında oluşturdukları fikirler bu çalışmanın konularındandır. Her bir ülke ve askerleri kendilerine has bir bakış açısı geliştirmişler ve bunu sonucu olarak savaşa karşı farklı tutumlar sergilemişlerdir. Bu ders öğrencilere bu farklılıkları gözlemleme olanağı sunacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş. Tartışma: Savaş şiirini diğer şiirlerden farklı kılan nedir? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Çığırtkanlık ve baştaki iyimserlik. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Vatanseverlik, milliyetçilik ve din. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Hayal kırıklığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Savaş imgeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Savaş imgeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Savaş imgeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Savaş karşıtı sesler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Savaş karşıtı sesler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kadınlar ve Savaş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Kadınlar ve Savaş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | İnceleme: Remarque, Erich Maria, Batı Cephesinde Değişen Birşey Yok | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | İnceleme: Graves, Robert, Tüm Olan Bitene Elveda | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | İnceleme: Sassoon, Siegfried, Bir Piyade Subayının Anıları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Simon Featherstone (1995) War Poetry: An Introductory Reader Routledge | |
2 | Paul Fussell (2000) The Great War and Modern Memory Oxford University Press | |
3 | Jon Silkin (1972) Out of Battle: The Poetry of the Great War Oxford University Press | |
4 | Anne Powell (ed.) (1996) Fierce Light: The Battle of the Somme July-November 1916 | |
5 | Fahri Ersavaş (ed.) (2000) Çanakkale Geçilmez | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |