Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 408 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 408 Adı: EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenciye, çağdaş eleştiri akımlarının temel kurallarını, kavramlarını ve kuramcıların edebiyat eserlerine olan farklı yorumlarını tanımlayabilmesi, eleştiri kuramlarını edebi metinlere uygulayabilmesi ve edebi eserlerde farklı yorumlama tekniklerini değerlendirebilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çağdaş edebiyat eleştirisi ve edebiyat kuram tanımlarını açıklayabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çağdaş edebiyat kuramlarını birbirleriyle karşılaştırabilir ve örnek verebilir. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Söz konusu kuramları çeşitli edebi türlere uyarlayabilir. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çağdaş edebiyat kuramlarına eleştirel bakış açısı geliştirebilir. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste öncelikle Yeni Eleştiri, Rus Biçimciliği, Yapısalcı Eleştiri, Post-Yapısalcı Eleştiri, Okur Merkezli Eleştiri, Feminist Eleştiri, Eko-eleştiri ve diğer edebiyat eleştiri akımlarının temel kavramları örneklendirilerek tartışılır. Bu bağlamda ilgili temel kuram ve eleştiri eserleri değerlendirilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeni Eleştiri akımına giriş Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
2 Yeni Eleştiri akımı kavramlarının tanıtılması ve seçilen bir edebi metinde incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
3 Rus Biçimciliği ve ilgili kavramların tanıtılması ve incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
4 Yapısalcı edebiyat eleştirisine giriş ve kavramlarının tanıtılması Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
5 Yapısalcılığın özelliklerinin seçilen bir metin üzerinde incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
6 Yapısalcılığın özelliklerinin seçilen bir metin üzerinde incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
7 Yapısalcılık sonrası eleştiri akımına giriş Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
8 Ara Sınav
9 Yapısalcılık sonrası eleştiri akımının temel kavramlarının örneklenerek incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
10 Okur-merkezli eleştiri akımına giriş ve kavramlarının incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
11 Feminist edebiyat eleştiri akımına giriş ve kavramlarının incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
12 Feminist edebiyat eleştirinin seçilen metinlerde uygulanması Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
13 Feminist edebiyat eleştirinin seçilen metinlerde uygulanması Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
14 Koloni dönemi sonrası edebiyat eleştirisine ve kuramına giriş Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
15 Eko-eleştirinin tanıtımı Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Peter Barry. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory.
2 Charles E Bressler. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice.
3 Lois Tyson. Critical Theory Today: A Use-Friendly Guide.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 99