|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye, çağdaş eleştiri akımlarının temel kurallarını, kavramlarını ve kuramcıların edebiyat eserlerine olan farklı yorumlarını tanımlayabilmesi, eleştiri kuramlarını edebi metinlere uygulayabilmesi ve edebi eserlerde farklı yorumlama tekniklerini değerlendirebilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş edebiyat eleştirisi ve edebiyat kuram tanımlarını açıklayabilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çağdaş edebiyat kuramlarını birbirleriyle karşılaştırabilir ve örnek verebilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Söz konusu kuramları çeşitli edebi türlere uyarlayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çağdaş edebiyat kuramlarına eleştirel bakış açısı geliştirebilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste öncelikle Yeni Eleştiri, Rus Biçimciliği, Yapısalcı Eleştiri, Post-Yapısalcı Eleştiri, Okur Merkezli Eleştiri, Feminist Eleştiri, Eko-eleştiri ve diğer edebiyat eleştiri akımlarının temel kavramları örneklendirilerek tartışılır. Bu bağlamda ilgili temel kuram ve eleştiri eserleri değerlendirilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeni Eleştiri akımına giriş | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Yeni Eleştiri akımı kavramlarının tanıtılması ve seçilen bir edebi metinde incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Rus Biçimciliği ve ilgili kavramların tanıtılması ve incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Yapısalcı edebiyat eleştirisine giriş ve kavramlarının tanıtılması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Yapısalcılığın özelliklerinin seçilen bir metin üzerinde incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Yapısalcılığın özelliklerinin seçilen bir metin üzerinde incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Yapısalcılık sonrası eleştiri akımına giriş | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapısalcılık sonrası eleştiri akımının temel kavramlarının örneklenerek incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Okur-merkezli eleştiri akımına giriş ve kavramlarının incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Feminist edebiyat eleştiri akımına giriş ve kavramlarının incelenmesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Feminist edebiyat eleştirinin seçilen metinlerde uygulanması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Feminist edebiyat eleştirinin seçilen metinlerde uygulanması | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Koloni dönemi sonrası edebiyat eleştirisine ve kuramına giriş | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Eko-eleştirinin tanıtımı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Peter Barry. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. | |
2 | Charles E Bressler. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. | |
3 | Lois Tyson. Critical Theory Today: A Use-Friendly Guide. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |