|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste düzyazı, şiir ve drama gibi yazın türlerinde çevrilen metne uygun yaklaşımlar üzerinde durulacak ve bu yaklaşımların çeviri sürecinde nasıl uygulanacağı tartışılacaktır. Ayrıca bu derste çeviri sürecinde toplumsal ve kültürel farklılıklardan kaynaklanan problemler ve muhtemel çözüm yolları üzerinde durulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | edebi çeviri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-4 Bireysel olarak bilhassa İngilizce–Türkçe, Türkçe–İngilizce çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | hem bireysel hem ekip içinde edebî çeviriler yapabilir. |
PÇ-4 Bireysel olarak bilhassa İngilizce–Türkçe, Türkçe–İngilizce çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | metinlerin içerdiği ideolojileri ve göndermeleri analiz edebilir. |
PÇ-4 Bireysel olarak bilhassa İngilizce–Türkçe, Türkçe–İngilizce çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste düzyazı, drama ve şiir çevirileri yapılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, dersin tanımı ve ders içeriğinin açıklanması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
2 | Edebiyat çevirisi nedir? | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
3 | Edebiyat Çevirisi Türleri | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
4 | Çeviri Yazın ve Çoğuldizge | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
5 | Çeviri amaçlı örnek kısa öykü çözümleme | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
6 | Çeviri amaçlı örnek kısa öykü çözümleme | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
7 | Çeviri amaçlı örnek kısa öykü çözümleme | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
10 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
11 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
12 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
13 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
14 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
15 | Çeviri Uygulaması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ferhunde Aker. Translation Practice: A Structural Approach to English-Turkish. | |
2 | Bülent R. Bozkurt ve Burçin Erol ve diğerleri. Çeviri 3. | |
3 | İ. Boztaş, Z. Kocaman ve A. Kocaman. İngilizce Çeviri Kılavuzu. | |
4 | Akşit Göktürk. Çeviri: Dillerin Dili. | |
5 | Ahmet Kocaman. İngilizce Çeviri Kılavuzu. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |