|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin doğru bir dilbilgisi yapısıyla, doğru telaffuzla ve uygun bir hızda akıcı olarak konuşmasını sağlamaktır. Öğrencilerin yabancı dilde kendilerini rahat ifade edebilmeleri ve verilen bir konuda sunum yapıp sorulan soruları cevaplayabilmeleri de amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel olarak sözü dil-yazılı dil ayrımı yapabilir, sözlü ifadenin önemli özelliklerini kavrayabilir ve konuşmalarında uygulayabilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Konuşmada telaffuz, vurgu, artikülasyon ve ses tonunun önemini kavrar ve konuşmasında bunları doğru ve etkili biçimde kullanabilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Beden dilinin önemini kavrar ve beden dilini başarılı bir şekilde kullanır ve topluluk önünde konuşurken dikkat etmesi gereken hususları bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Anlatan-dinleyici ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-14 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste güncel konuşmalar, sınıf içi tartışmalar, sözlü sunumlar ve resmi konuşmalar üzerinde durulacaktır. Öğrencinin iletişim becerilerini ve hitabet yeteneğini geliştirmesi, İngilizcede akıcılık kazanması konusunda öğrenci yeterli bilgi ve beceriyi kazanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve dersle ilgili gelen bilgilendirme | Anlatma, Tartışma |
2 | Öğrenci hayatı ve karşılaşılan zorluklar | Sunum |
3 | Sağlıklı yaşam ve bağımlılıklar | Sunum |
4 | Zengin olmanın avantajları ve dezavantajları | Sunum |
5 | Uzayda yaşam var mıdır? | Sunum |
6 | Bitcoin ve sanal para | Sunum |
7 | komplo teorileri ve etkileri | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zamanda yolculuk mümkün olur mu? | Sunum |
10 | Batıl inanç nedir? | Sunum |
11 | Gelecekte yaşam teorileri | Sunum |
12 | Yaşlanmak, ölüm ve psikoloji | Sunum |
13 | Sosyal medyanın yararları ve zararları | Sunum |
14 | Farklı ülkeler ve kültürler | Sunum |
15 | Beslenmenin tarihi ve gelecekte beslenme teorileri | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Leon Fletcher. How to Design and Deliver a Speech. | |
2 | Clella Jaffe. Public Speaking: A Cultural Perspective. | |
3 | Stephen E. Lucas. The Art of Public Speaking. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Gazeteler, Videolar, Kısa hikayeler, Dinleme parçaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 10 | |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 10 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |